پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد

تعداد صفحات: 67 فرمت فایل: word کد فایل: 2917
سال: قبل از 1390 مقطع: تولیدی دسته بندی: صنایع ساختمانی و مصالح ساختمانی
قیمت قدیم:۱۴,۰۵۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۵۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد

    فصل اول: کار آفرینی چیست؟

    کارآفرینی عبارت است از فرایند خلق چیزی جدید و پذیرش مخاطرات و سود حاصل از آن است.

    به عبارت دیگر، کارآفرینی فرایند خلق چیزی جدید و باارزش است که بااختصاص زمان و تلاش لازم و درنظر گرفتن ریسک های مالی، روانی واجتماعی و رسیدن به رضایت فردی و مالی و استقلال به ثمر می رسد.

    این تعریف دارای چهار جنبه اساسی است:

    1 - کارآفرینی مستلزم فرایند خلق است. خلق هرچیز ارزشمند و جدید. این خلق باید برای کارآفرین و مخاطبی که این خلق برای او انجام شده است ارزش داشته باشد؛

    2 - کارآفرینی مستلزم وقف زمان و تلاش کافی است؛

    3 - درنظر گرفتن ریسک های اجتناب ناپذیر لازمه کارآفرینی است؛

    4 - در کارآفرینی، رضایت شخصی از استقلال کاری به وجود می آید.

    در تعاریف مربوط به کارآفرینی جنبه های مشترکی در همه تعاریف وجود دارد: ریسک‌پذیری، خلاقیت، استقلال و پاداش.

    کارآفرین کیست؟

    - کارآفرین کسی است که فرصتی را کشف و برای پیگیری و تحقق آن، سازمان مناسبی را ایجاد می کند.

    - کارآفرین کسی است که عمدتاً به منظور کسب سود و رشد، کسب و کاری را تاسیس و اداره می کند که مشخصات اصلی آن نوآوری و مدیریت استراتژیک است.

    - کارآفرین کسی است که سیاستگذاری کسب‌وکار با اوست و به حساب خود ریسک مالی آن را به عهده می گیرد.

    - کارآفرین کسی است که موسسه اقتصادی، خصوصاً کسب و کاری را که معمولاً مستلزم ابتکار و ریسک قابل توجهی باشد سازماندهی و اداره می کند.

    وجوه مشترک کارآفرینان

    ریسک پذیری (ریسک های متوسط و حساب شده)؛ نیاز به توفیق؛ نوآوری، خلاقیت، ایده سازی؛ اعتماد به نفس؛ پشتکار زیاد؛ آرمان گرایی؛ پیشقدم بودن؛ فرصت گرا بودن (بیشتر در جستجوی فرصتها هستند تا تهدیدات)؛ نتیجه گرا بودن؛ اهل کار و عمل بودن؛ آینده گرایی.

    صفات اشخاص کارآفرین

    کارآفرینان اعتدال در میزان خطر را ترجیح می دهند.

    فعالیتهای بامیزان خطر معتدل، آنهایی هستند که مهارت و کوشش شخص نقش اصلی را ایفا می کند. ممکن است شرایط مساعد هم در آن نقشی داشته باشد، اما تاثیر آن به وسیله مهارت و کوشش شخصی به حداقل رسیده تا نتیجه کار جزء مسئولیتهای خود شخص باشد.

    کارآفرینان از خطر استقبال می کنند، در صورتی که خطر محاسبه شده باشد.

    به عبارت دیگر، آنها مسئولیت فعالیتهایی را که در آنها هیچ امکان موفقیتی وجود نداشته باشد و یا یک خودکشی مالی باشد را به عهده نمی گیرند. کارآفرینان برای قبول خطر باید جرئت داشته باشند و بدین وسیله سرنوشت خود را رقم می زنند. اما در شرایط نامطمئن تمام جوانب را برای حل مشکلات در نظر گرفته و بنابر تناسبشان، آنها را طبقه بندی می کنند. کارآفرینان مسئولیت شخصی را قبول می کنند.

    یکی از انگیزه های اصلی برای دنبال کردن آینده، کارآفرینی است. او ترجیح می دهد که خودش تصمیم بگیرد و در جریان آن، تمام کوشش، دانش، مهارت و سرمایه خود را نیز به کار می گیرد. اگر شکست بخورد، فقط می‌تواند خود را مقصر بداند و اگر موفق بشود، فقط صلاحیت کارآفرینی خود را تایید کرده است.

    کارآفرینان اعتماد به نفس دارند.

    کارآفرینان به خاطر اعتماد به نفس خود، شهرت دارند. آنها براین باورند که می توانند انتظاراتی که از آنها هست برآورده کنند. به عبارت دیگر، آنها امکان موفقیت خود را بیش از آن چیزی که هست، در نظر می گیرند.

    ظاهراً کارآفرینان واقعی به خاطراعتمادبه نفس بالایی که در خود می بینند و برای دیگران

    غیرقابل لمس است، موفق می شوند.

    کارآفرینان به دنبال بازتاب عملکرد خود هستند:

    کارآفرینان به خاطر آگاهی از وضعیت موجود به دنبال بازتاب عملکرد خود چه خوب، چه بد، هستند. بدون داشتن این اطلاعات ادامه کار برای آنها خیلی مشکل است.

    کارآفرینان در هر کاری که انجام می دهند، هدفگرا هستند.

    بدین ترتیب که آنها همیشه به فکر اهداف طولانی مدت خود بوده و کارهایی که امروز انجام می دهند، در راستای اهداف آینده شان است. آنها همیشه چیزی را مورد هدف قرار داده و اهداف آنها معمولاً عادی نیستند. به همین خاطر دیگران آنها را بلندپرواز  می نامند.

    کارآفرینان، همیشه به دنبال مبارزه بوده و احساس اکتساب را دوست دارند. بنابراین استانداردهای بالایی را برای کار خود در نظر می گیرند.

    آنها محصولاتی با کیفیت بالا تولید و براساس مرغوبیت و راندمان رقابت می کنند. آنها از مواجه شدن با رقابت ترسی ندارند و در حقیقت از رقابت لذت می برند.

    کارآفرینان نوآور هستند و همواره در مقابله با موقعیتها از راهها و روشهای جدید استفاده می کنند. آنها از توانایی خود در خلاقیت لذت می برند. از تصورات و ابتکارات شخصی خود برای یافتن راههای جدید و کنار هم گذاشتن چیزها استفاده می کنند. آنها پر از پرسش هستند.

    کارآفرینان خستگی را زیاد احساس نمی کنند. در برابر مشکلات به دنبال راه حل گشته و سریعاً برای حل آنها اقدام می کنند. آنها می دانند با کار موثر، به اهداف خود خواهند رسید.

    وظایف کارآفرین

    هشت وظیفه برای کارآفرین وجود دارد:

    1 - از موقعیتهای محیط آگاه می شود؛

    2 - برای استفاده از این موقعیتها خود را به خطر می اندازد؛

    3 - برای کار سرمایه گذاری می کند؛

    4 - نوآوریها را معرفی می کند؛

    5 - کار و تولید را نظم می بخشد؛

    6 - تصمیم می گیرد؛

    7 - برای آینده برنامه ریزی می کند؛

    8 - محصولات خود را با سود می فروشد.

    سه انگیزه مهم کارآفرینی: سه انگیزه اولیه باعث می شود که افراد، کارآفرین شوند:
    نیاز به پیشرفت؛

    علاقه به آزادی و استقلال؛

    احتیاج به رضایت شغلی.

    سرچشمه کارآفرینی

    کارآفرینان از کجا می آیند؟ اشخاص چگونه کارآفرین می شوند؟ آیا کارآفرینان زاده شده یا ساخته می شوند؟

    زمانی بود که تصور می شد کارآفرینان به جای ساخته شدن، متولد می شوند. صفات آنها به قدری نادر بودند که در هر جایی یافت نمی شدند.

    امروزه، شواهد کافی وجود دارد که نشان دهد صفات کارآفرینی را می توان با آموزش، پرورش داد.

    نقشهای کارآفرینان در جامعه

    کارآفرینان نقشهای ذیل را در جامعه ایفا خواهند کرد:
    - عامل اشتغال زایی؛
    - عامل انتقال فناوری؛
    - عامل ترغیب و تشویق سرمایه گذاری؛
    - عامل شناخت، ایجاد و گسترش بازارهای جدید؛
    - عامل تعادل در اقتصادهای پویا؛
    - عامل کاهش بوروکراسی اداری (کاهش پشت میزنشینی و شوق عمل گرایی و...)؛
    - عامل نوآوری و روان کننده تغییر؛
    - عامل تحریک و تشویق حس رقابت؛
    - عامل ساماندهی منابع و استفاده اثربخش از آنها.

    فصل دوم:        

    آشنایی کلی با کارخانه سیمان بجنورد

    شرکت سیمان بجنورد در تاریخ 23 اردیبهشت ماه 1364 بصورت سهامی خاص تاسیس و تحت شماره 56204 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و بر اساس پروانه بهرهبرداری صادره به شماره 24795 در تاریخ 26 فروردین ماه 1378 بهره برداری رسمی خود را آغاز کرد.

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    - مقدمه ای بر کارآفرینی، هیئت نویسندگان، سیامک نطاق، ناشر: بصیر، 1376.

    - کارآفرینی (جلد اول)، رابرت دی. هیستریچ و مایکل پی. پیترز، سید علیرضا فیض بخش و حمیدرضا

    تقی یاری، انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف.

    - سازمانهای کارآفرین، جلیل صمدآٌقایی، ناشر: مرکز آموزش مدیریت دولتی، 1378.

    - کارخانه سیمان بجنورد و کلیه کارکنانی که ما را در تهیه این پروژه یاری نمودند سپاسگزاریم

    .

نمونه فایل آماده برای برآورد سرمایه لازم احداث کارخانه پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد, ارائه طرح کارآفرینی با موضوع پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد, پروژه کارآفرینی درباره پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد, نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد, جدول هزینه راه اندازی مرتبط با پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد, Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت