خلاصه مشخصات طرح
نام محصول |
|
|
|
کمک فنر |
|
ویژگی محصول یا طرح |
|
|
استفاده در انواع خودروهای سواری و کشاورزی |
ظرفیت پیشنهادی طرح (تن) |
|
1100 |
|
موارد کاربرد |
|
|
|
سیستم تعلیق خودروها |
|
مواد اولیه مصرفی عمده (مقدار داخلی یا خارجی |
مواد فلزی ، 4crv50 ، 3cr55 ، 7si65 |
کمبود / مازاد محصول تا سال 1393 |
|
-5360418 |
|
|
|
|
|
|
|
اشتغالزایی (نفر) |
|
|
19 |
|
زمین مورد نیاز |
(2m) |
|
3 |
|
|
|
تولیدی |
(2m) |
600 |
|
زیر بنا |
|
اداری |
(2m) |
250 |
|
|
|
انبار |
(2m) |
470 |
|
|
|
آب |
(3m) |
120 |
|
میزان مصرف سالانه یوتیلیتی |
|
برق |
(kw) |
700,000 |
|
|
|
گاز |
(3m) |
29,200 |
|
|
|
ارزی |
(یورو) |
- |
|
سرمایه گذاری ثابت |
|
ریالی (هزار ریال) |
11,389,585 |
|
|
|
مجموع (هزار ریال) |
11,389,585 |
|
سرمایه در گردش |
|
(هزار ریال) |
1,279,546 |
|
میزان واردات محصول مشابه در سه سال |
|
|
واحد |
999,648 |
|
گذشته |
|
ارزش (هزار ریال) |
14494896 |
|
پیش بینی میزان صادرات محصول سالانه |
|
|
واحد |
905,628 |
|
|
ارزش (هزار ریال) |
13,131,606 |
|
|
|
|
نقطه سر به سر تقریبی |
|
|
|
31.30% |
|
طرح تولید
عنوان طرح |
|
|
|
|
|
طرح تولید کمک فنر |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
کد آیسیک |
|
|
|
|
|
34301328 |
|
|
|
|
|
|
|
شماره تعرفه گمرکی |
|
|
|
|
|
87083021 |
|
|
|
|
|
|
|
SUQ |
|
|
|
|
|
KG |
|
|
|
|
|
|
|
|
حقوق واردات |
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
استاندارد ملی یا بین المللی |
|
|
|
|
3006-3091-3388-3389-3396 |
|
|
|
|
|
|
|
سرمایه گذاری کل (هزار ریال) |
|
|
|
|
|
12,669,131 |
|
|
|
|
|
|
|
سرمایه ثابت (هزار ریال) |
|
|
|
|
|
11,389,585 |
|
|
|
|
|
|
|
سرمایه در گردش (هزار ریال) |
|
|
|
|
|
1,279,546 |
|
|
|
|
|
|
|
سرمایه گذاری کل (هزار ریال) |
|
|
|
|
|
12,669,131 |
|
|
|
|
|
|
|
آورده سرمایه گذار (هزار ریال) |
|
|
|
|
|
2,669,131 |
|
|
|
|
|
|
|
تسهیلات (هزار ریال) |
|
|
|
|
|
10,000,000 |
|
|
|
|
|
|
|
سرمایه ثابت (هزار ریال) |
|
|
|
|
|
11,389,585 |
|
|
|
|
|
|
|
آورده سرمایه گذار (هزار ریال) |
|
|
|
|
|
1,389,585 |
|
|
|
|
|
|
|
تسهیلات (هزار ریال) |
|
|
|
|
|
10,000,000 |
پیشفتار در جوامع امروزى که ماشین در تاروپود جامعه رسوخ کرده است، خودرو به عنوان نماد فعالیت اقتصادى و
نگرش فرهنگی و رفاهی انسانی مطرح است و از آن گریزى نیست.
شواهد حاکی از آنست که صنعت خودرو بدلیل برخورداری از یکسری مزایای بالقوه در جهت رشد و توسعه اقتصادی بیش از پیش مورد توجه بازیگران عرصه اقتصاد و صنعت قرار گرفته است.تحولات چشمگیر و مداوم فنی و تکنولوژیکی در این صنعت خود،گویای این واقعیت است.
آمارها حاکی از آنست که 7/3 درصد از تولید ناخالص جهان متعلق به صنعت خودروسازی است، از سوی دیگر حدود یک ششم تجارت جهانی در این صنعت صورت میگیرد (حجم پول در گردش این صنعت سالانه معادل 1100 میلیارد دلار است) .
بررسی پیرامون صنعت خودرو سازی ایران نشان می دهد که در حال حاضر سهم تولید صنعت خودرو سازی کشور حدود 0/8 درصد از تولید جهانی این صنعت است. در سال 1382 در کشور ، حدود %2 از GDP و 17
درصد از ارزش افزوده بخش صنعت ومعدن متعلق به صنعت خوروسازی بوده است.اگر چه صنعت خودروی کشور بدلیل برخورداری از یک فضای بسته تجاری توانسته یک صنعتی پرسود باشد، اما وجود یک فضای غیر رقابتی صنعت خودرو کشور را از ضرورت درک بازار جهانی، و بدنبال آن تغییر در تفکر تولیدی خود بازداشته است.
مروری بر روند تحولات این صنعت در جهان نشان میدهد که در حال حاضر دنیا با چالشی بزرگ به نام تقاضا روبروست.
بی شک چالش فوقالذکر دیر یا زود گریبان صنعت خودروی کشور ما را نیز خواهد گرفت، پس چه بسا باید از هم اکنون به فکر چاره بود. اصولی ترین راه حل برای عبور از این بحران که بزودی متوجه صنعت خودروی کشور میگردد، تولید محصول بر اساس نیاز مصرفکنندگان در جهان است. در مجموع صنعت خودروی کشور، صنعتی است با یکسری مزایا و معایب، که در جای خود قابل بحث است، لکن نکته مهمی که در این صنعت کمتر به آن پرداخته شده داشتن یک افق بلند مدت و یا حتی میان مدت تجاری می باشد.
توجه به رویکردهای نوین در مباحث توسعه و تجارت در اقتصاد ،لزوم بررسی و تمرکز بر بنگاه را اجتناب ناپذیر نموده است، زیرا توسعه اقتصادی در شرایط امروزین اقتصادهای نوین بر محور »دانش« استوار می باشد و با توجه به اینکه فروض نظریه های اقتصاد سنتی با تحولات نوین دچار تغییرات اساسی شده است، لذا اتخاذ سیاستهای کلان به تنهایی کارایی خود را از دست داده و بتدریج جهت گیری سیاستهای اقتصادی به سوی عوامل تعیین کننده کارایی اقتصادی ، رشد و رقابتمندی در سطح خرد سوق یافته است.
مشخصات کلی طرح
طرح |
|
|
کمک فنر |
|
|
|
مدت اجرای فاز ساخت ( ماه ) |
|
12 |
|
|
|
|
واحد پول داخلی |
|
|
هزار ریال |
|
|
|
|
واحد پول ارزی |
|
|
دلار |
|
|
|
|
نرخ تسعیر ارز |
|
|
هر دلار 12200 ریال |
|
|
|
|
مالیات |
|
|
4 سال اول 80 درصد معافیت مالیاتی |
|
|
|
تورم |
|
15% |