پروژه کارآفرینی سنگ فروشی

تعداد صفحات: 23 فرمت فایل: word کد فایل: 3652
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع ساختمانی و مصالح ساختمانی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی سنگ فروشی

    خلاصه اجرایی (مدیریتی):

    اگر منظور از مدیریت اجرایی جلب مشتری باشد می توان با ارائه اجناس با قیمت کمتر، بیشتر مشتری جلب نمود و اگر منظور طریقه ی مدیریت در داخل کارگاه باشد می توان با مشورت با شاگردان و دیگران که مرتبط با شغل می باشند در مدیریت داخلی موفق تر بوده و اجناسی که از لحاظ رنگ و کیفیت بالاتر باشند با معرفی آن به مشتریان آنها را در خرید راهنمایی نمود چون برخی از مشتریان فقط به ارزانی و برخی به رنگ آن توجه دارند و از کیفیت اجناس هیچ گونه اطلاع ندارند. همه ی شرایط موجود ذکر شده را می توان جمع بندی نمود و با یک تصمیم خوب در مدیریت کارگاه موفق بود.

     

    بخش اولیه (نمای ذهنی):

    بیان آرمان های کسب و کار:

    هدف ایجاد اشتغال و کسب درآمد و شغلی است که نسبت به مشاغل آزاد دیگر در بین جامعه از مشاغل پردرآمد و ایجاد فردی بزرگ و با توان از لحاظ مالی در اذهان مردم جامعه می باشد.

    بیان ماموریت کسب و کار:

    در این کسب و کار مأموریت بیشتر نمودن اجناس و تنوع اجناس با توجه به سلایق و علایق مردم جامعه می باشد.

    برنامه مدیریتی و سازمندهی

    معرفی شرکاء و سهامداران 

     

     

    نام و نام خانوادگی میزان آورده درصد سهام  آدرس و شماره تلفن 
    1- محمد لطفی 000/000/400 ریال 100% کوی یغما – خ زضوی
    حجم کا آورده شرکاء 

     

     

    مزیت های رقابتی مدیریتی

    چون شغلی است که در آن صنایع درآمدی جانبی زیادی برای دیگران به وجود می آورد و هرچه در بین افراد جامعه و مهندسین و معماران و انبوه سازان از لحاظ اخلاقی و کیفیت جنسی و قیمت پایین تر بهتر برخورد نماید نسبت به مدیران دیگر سنگ فروشی جلب توجه بیشتر نموده و در مدیریت کارگاه موفق تر می شوی.

    توصیف کسب و کار

    معرفی کسب و کار

    شغلی است که در بین افراد اجتماع نسبت از مشاغل آبرومند به شمار می آید.

    معرفی محصول یا خدمت

    تنوع محصولات زیاد می باشد و نوع سنگی که در شهرهای کشور پراکنده است نسبت به سرمایه ها و مکان می توان آورد بیشتر این سنگهایی که در نیشابور مورد استفاده قرار می گیرد نی ریز، کلاته قدم، گناباد، گرانیت که انواع مختلف دارد- سمیرم- علی گودرز- ارباب- بجستان- تربت- *** و...

    تحلیل صنعت

    شغلی است که نسبت به بازارهای تقاضا در سطح شهر می توان کسب و درآمد خوبی نمود و ایجاد اشتغال بوجود آورد.

    نقاط ضعف اساسی

    1- نداشتن بازاری مناسب برای خرید اجناس

    2- تفاوت قیمت ها در طول سال و نداشتن درجه بندی مشخص

    3- نداشتن پشتیبانی و حمایت دولت

    4- چون شغلی است که نسبت به کالا جایگزین دارد معمولاً در پاره ای مواقع از رکود بازار هزینه هایی محتمل می شوید.

    نقاط قوت اساسی

    1- با توجه به سرمایه گذاری و تنوع جنس می توان درآمدهای مختلفی بدست آورد.

    2- ایجاد اشتغال برای دیگران

    تهدیدات قابل ملاحظه

    1- اگر قیمت اجناس بیش از حد بالا رود باعث بی رقبتی افراد برای استفاده از سنگ برای ساختمان خودش می شود و چون کاشی و سرامیک و پوشش های مصنوعی دیگری در جامعه موجود می باشد ممکن است که ورشکست شوی.

    فرصت های قابل ملاحظه

    1- چون شغلی است که نسبتاً فصلی محسوب می شود می توان در فصل های مختلف سال نهایت استفاده را نمود.

     

    برنامه بازار و بازاریابی

    توصیف بازار (شامل بخش بندی بازار، بازار هدف، جایگاه محصول و...)

    در فصل های مختلف می توان از بازار نهایت استفاده را نمود مثال در فصل تابستان اوج تقاضا و در فصل زمستان کمترین فروش را و بیشترین عرضه از جانب کارخانه های سنگبری را می توان داشت که نسبت به فصول می توان با کم و زیاد کردن قیمت نهایت استفاده را نمود.

     

     

    تحلیل رقبا (تعداد رقبا، رقبای بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و...)

    رقبا در سطح شهرستان حدوداً 30 نفر دارای انبار و حدوداً 15 نفر بدون انبار که غالباً سنگکار می باشند وجود دارد که آنهایی که دارای انبار می باشند از رقبای بالقوه و توان رقابتی بالایی برخوردار می باشند و موانع ورود و خروج در بعضی از زمانها در شهرهای تولید سنگ وسیله حمل و نقل کمبود بوده و همین باعث از دست دادن مشتری به علت نرسیدن جنس می شود.

    استراتژی بازاریابی

    1- استراتژی محصول

    چون محصولی است که تنوع زیاد دارد محصولی در شهرستان که بیشترین استفاده را و سلایق و علایق را برآورده می کند می توان تهیه نمود تا فروش زیادی داشت.

    2- استراتژی قیمت

    هرچه سرمایه بیشتری داشته باشی و خریدهای کلی و بجا داشته باشی می توان محصولی با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر تهیه نمود و در اختیار مشتری قرار داد.

    3- استراتژی مکان

    اگر از لحاظ شهرداری مشکلی بوجود نیاید می توان مکان هایی که از لحاظ توسعه شهر به آن قسمت ها می باشد تهیه نموده و اجناس خود را عرضه نماییم.

    4- استراتژی توزیع

    توزیع با قیمت مناسب و بارگیری و تخلیه مناسب می تواند نظر مشتریان دیگر را بیشتر جلب نماید.

     

    5- استراتژی جذب مشتری

    کیفیت بالای اجناس و قیمت پایین آنها می تواند مشتری بیشتری جذب نماید.

     

    (چارت ها و جداول در فایل اصلی موجود است )

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی سنگ فروشی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

نمونه فایل آماده برای برآورد سرمایه لازم احداث کارخانه پروژه کارآفرینی سنگ فروشی, ارائه طرح کارآفرینی با موضوع پروژه کارآفرینی سنگ فروشی, پروژه کارآفرینی درباره پروژه کارآفرینی سنگ فروشی, نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی سنگ فروشی, جدول هزینه راه اندازی مرتبط با پروژه کارآفرینی سنگ فروشی, Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی سنگ فروشی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت