طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی جک های هیدرولیکی

تعداد صفحات: 36 فرمت فایل: word کد فایل: 3946
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع فلزی و خودروسازی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی جک های هیدرولیکی

    خلاصه طرح 

     

    نام محصول     جک هیدرولیکی
           
    ظرفیت پیشنهادی طرح     23000 دستگاه
           
    موارد کاربرد     بلند کردن خودرو
           
    مواد اولیه مصرفی عمده     میلگرد فولادی – لوله فولادی و ...
           
    کمبود محصول      
           
    اشتغال زایی     19 نفر
           
    زمین مورد نیاز     2000 متر مربع
           
      اداری   70
           
    زیربنا تولیدی   550
         
    انبار مواد اولیه و محصول   350
       
           
      نگهبانی   30
           
    میزان مصرف سالانه مواد اصلی   112 تن 377500 – عدد
           
      آب (متر مکعب)   3000
    میزان مصرف سالانه انرژی      
    برق (کیلووات ساعت)   15000
           
      گاز (مترمکعب)   6000
           
      ارزی (دلار)   -
    سرمایهگذاری طرح      
    ریالی (میلیون ریال)   4491
           
      مجموع (میلیون ریال)   4491
           
    محل پیشنهادی اجرای طرح     استان کرمانشاه

     

    مقدمه

     

    امروزه در بسیارى از فرآیندهاى صنعتی، انتقال قدرت آن هم به صورت کم هزینه و با دقت زیاد مورد نظر است، در همین راستا بکارگیرى سیال تحت فشار در انتقال و کنترل قدرت در تمام شاخه هاى صنعت رو به گسترش است. استفاده از قدرت سیال به دو شاخه مهم هیدرولیک و نیوماتیک ( که جدیدتر است ) تقسیم می شود.

     

    از نیوماتیک در مواردى که نیروهاى نسبتاً پایین (حدود یک تن) و سرعت هاى حرکتی بالا مورد نیاز باشد (مانند سیستمهایی که در قسمتهاى محرک رباتها بکار می روند) استفاده می کنند در صورتی که کاربردهاى سیستمهاى هیدرولیک عمدتاً در مواردى است که قدرت هاى بالا و سرعت هاى کنترل شده دقیق مورد نظر باشد (مانند جک هاى هیدرولیک، ترمز و فرمان هیدرولیک و...).

     

    حال این سوال پیش میاید که مزایاى یک سیستم هیدرولیک یا نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهاى مکانیکی یا الکتریکی چیست؟ در جواب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

     

    .1 طراحی ساده

    .2 قابلیت افزایش نیرو

    .3 سادگی و دقت کنترل

    .4 انعطاف پذیرى

    .5 راندمان بالا

    .6 اطمینان

     

    در سیستم هاى هیدرولیک و نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهاى مکانیکی قطعات محرک کمترى وجود دارد و می توان در هر نقطه به حرکت هاى خطی یا دورانی با قدرت بالا و کنترل مناسب دست یافت، چون انتقال قدرت توسط جریان سیال پر فشار در خطوط انتقال (لوله ها و شیلنگ ها) صورت می گیرد ولی در سیستمهاى مکانیکی دیگر براى انتقال قدرت از اجزایی مانند بادامک، چرخ دنده، گاردان، اهرم، کلاچ و... استفاده می کنند.

     

    در این سیستم ها می توان با اعمال نیروى کم به نیروى بالا و دقیق دست یافت همچنین می توان نیرو هاى بزرگ خروجی را با اعمال نیروى کمی (مانند بازو بسته کردن شیرها و ...) کنترل نمود. استفاده از شیلنگ هاى انعطاف پذیر، سیستم هاى هیدرولیک و نیوماتیک را به سیستم هاى انعطاف پذیرى تبدیل می کند که در آنها از محدودیتهاى مکانی که براى نصب سیستم هاى دیگر به چشم می خورد خبرى نیست. سیستم هاى هیدرولیک و نیوماتیک به خاطر اصطکاک کم و هزینه پایین از راندمان بالایی برخوردار هستند، همچنین با استفاده از شیرهاى اطمینان و سوئیچ هاى فشارى و حرارتی می توان سیستمی مقاوم در برابر بارهاى ناگهانی، حرارت یا فشار بیش از حد ساخت که نشان از اطمینان بالاى این سیستم ها دارد.

     

     

    اکنون که به مزایاى سیستم هاى هیدرولیک و نیوماتیک پی بردیم به توضیح ساده اى در مورد طرز کار این سیستمها خواهیم پرداخت.

     

     

    براى انتقال قدرت به یک سیال تحت فشار (تراکم پذیر یا تراکم ناپذیر) احتیاج داریم که توسط پمپ هاى هیدرولیک می توان نیروى مکانیکی را تبدیل به قدرت سیال تحت فشار نمود. مرحله بعد انتقال نیرو به نقطه دلخواه است که این وظیفه را لوله ها، شیلنگ ها و بست ها به عهده می گیرند.

     

    بعد از کنترل فشار و تعیین جهت جریان توسط شیرها سیال تحت فشار به سمت عملگرها ( سیلندرها یا موتورهاى هیدرولیک ) هدایت می شوند تا قدرت سیال به نیروى مکانیکی مورد نیاز (به صورت خطی یا دورانی ) تبدیل شود.

     

    اساس کار تمام سیستم هاى هیدرولیکی و نیوماتیکی بر قانون پاسکال استوار است. قانون پاسکال:

     

    فشار سرتاسر سیال در حال سکون یکسان است .(با صرف نظر از وزن سیال) در هر لحظه فشار استاتیکی در تمام جهات یکسان است.

     

    فشار سیال در تماس با سطوح بصورت عمودى وارد می گردد.

    کار سیستم هاى نیوماتیک مشابه سیستم هاى هیدرولیک است فقط در آن به جاى سیال تراکم ناپذیر مانند روغن از سیال تراکم پذیر مانند هوا استفاده می کنند. در سیستم هاى نیوماتیک براى دست یافتن به یک سیال پرفشار، هوا را توسط یک کمپرسور فشرده کرده تا به فشار دلخواه برسد سپس آن را در یک مخزن ذخیره می کنند، البته دماى هوا پس از فشرده شدن به شدت بالا می رود که می تواند به قطعات سیستم آسیب برساند لذا هواى فشرده قبل از هدایت به خطوط انتقال قدرت باید خنک شود. به دلیل وجود بخار آب در هواى فشرده و پدیده میعان در فرایند خنک سازى باید از یک واحد بهینه سازى براى خشک کردن هواى پر فشار استفاده کرد.

     

    اکنون بعد از آشنایی مختصر با طرز کار سیستم هاى هیدرولیکی و نیوماتیکی به معرفی اجزاى یک سیستم هیدرولیکی و نیوماتیکی می پردازیم.

     

    اجزاى تشکیل دهنده سیستم هاى هیدرولیکی: -1 مخزن : جهت نگهدارى سیال

     

    -2 پمپ : جهت به جریان انداختن سیال در سیستم که توسط الکترو موتور یا -3 موتور هاى احتراق داخلی به کار انداخته می شوند.

     

    -4 شیرها : براى کنترل فشار ، جریان و جهت حرکت سیال -5 عملگرها : جهت تبدیل انرژى سیال تحت فشار به نیروى مکانیکی مولد کار (سیلندرهاى هیدرولیک

    براى ایجاد حرکت خطی و موتور هاى هیدرولیک براى ایجاد حرکت دورانی). شکل زیر یک سیستم هیدرولیکی را نشان می دهد.

    اجزاى تشکیل دهنده سیستم هاى نیوماتیکی: -1 کمپرسور -2 خنک کننده و خشک کننده هواى تحت فشار

     

    -3 مخزن ذخیره هواى تحت فشار

     

    -4 شیرهاى کنترل

     

    -5 عملگرها شکل زیر یک سیستم نیوماتیکی را نشان میدهد

    یک مقایسه کلی بین سیستمهاى هیدرولیک و نیوماتیک:

     

    -1 در سیستم هاى نیوماتیک از سیال تراکم پذیر مثل هوا و در سیستم هاى هیدرولیک از سیال تراکم ناپذیر مثل روغن استفاده می کنند.

     

    -2 در سیستم هاى هیدرولیک روغن علاوه بر انتقال قدرت وظیفه روغن کارى قطعات داخلی سیستم را نیز بر عهده دارد ولی در نیوماتیک علاوه بر روغن کارى قطعات، باید رطوبت موجود در هوا را نیز از بین برد ولی در هر دو سیستم سیال باید عارى از هر گونه گرد و غبار و نا خالصی باشد.

     

    -3 فشار در سیستم هاى هیدرولیکی به مراتب بیشتر از فشار در سیستم هاى نیوماتیکی می باشد، حتی در مواقع خاص به 1000 مگاپاسکال هم می رسد، در نتیجه قطعات سیستم هاى هیدرولیکی باید از مقاومت بیشترى برخوردار باشند.

     

    -4 در سرعت هاى پایین دقت محرک هاى نیوماتیکی بسیار نامطلوب است در صورتی که دقت محرک هاى هیدرولیکی در هر سرعتی رضایت بخش است.

     

    -5 در سیستم هاى نیوماتیکی با سیال هوا نیاز به لوله هاى بازگشتی و مخزن نگهدارى هوا نمی باشد. -6 سیستم هاى نیوماتیک از بازده کمترى نسبت به سیستمهاى هیدرولیکی برخوردارند.

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی جک های هیدرولیکی

    فهرست:

    خلاصه طرح

    مقدمه

    -1 معرفی محصول

    تاریخچه محصول

    تعریف

    -1-1 نام و کد محصول (آیسیک (3

    -2-1 شماره تعرفه گمرکی

    -3-1 شرایط واردات

    -4-1 بررسی و ارائه استاندارد (ملی یا بینالمللی)

    -5-1 بررسی و اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

    -6-1 توضیح موارد مصرف و کاربرد

    -7-1 بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

    -8-1 اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز

    -9-1 کشورهای عمده تولیدکننده و مصرفکننده محصول

    -10-1 شرایط صادرات

    -2 وضعیت عرضه و تقاضا

    -1-2 بررسی ظرفیت بهرهبرداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون

    -2-2 بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه یافته در دست اجرا

    -3-2 بررسی روند مصرف از آغاز برنامه

    -4-2 بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم

    -3 بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید و عرضه محصول در کشور

    -4 نمودار خط تولید

    -5 بررسی مالی طرح

    -6 منابع

     

    منبع:

    ندارد

نمونه فایل آماده برای برآورد سرمایه لازم احداث کارخانه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی جک های هیدرولیکی, ارائه طرح کارآفرینی با موضوع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی جک های هیدرولیکی, پروژه کارآفرینی درباره طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی جک های هیدرولیکی, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی جک های هیدرولیکی, جدول هزینه راه اندازی مرتبط با طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی جک های هیدرولیکی, Business plan با موضوع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی جک های هیدرولیکی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت