خلاصه طرح
نام محصول |
|
|
پیچ چوب و پیچ خودکار |
|
|
|
|
|
ظرفیت پیشنهادی طرح (ظرفیت عملی) |
|
|
به ترتیب ٩٠و ٥,١٧٧ تن در سال |
|
|
|
|
|
موارد کاربرد |
|
اتصال قطعات چوبی یا فلزی را به یکدیگر |
|
|
|
|
|
|
|
|
مواد اولیه مصرفی عمده |
|
|
مفتول و .... |
|
|
|
|
|
کمبود محصول (پایان برنامه توسعه چهارم) |
|
|
٥٢٨٠ تن در سال |
|
|
|
|
|
اشتغال زایی (نفر) |
|
|
٣٥ |
|
|
|
|
|
زمین مورد نیاز (مترمربع) |
|
|
١٨٠٠ |
|
|
|
|
|
|
اداری (مترمربع) |
|
|
١٠٠ |
|
|
|
|
|
زیربنا |
تولیدی (مترمربع) |
|
|
٢٥٠ |
|
|
|
|
|
انبار (مترمربع) |
|
|
١٥٠ |
|
|
|
|
|
|
تاسیسات و سایر (مترمربع) |
|
|
١٥٠ |
|
|
|
|
|
میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی |
|
|
٣٥٥ تن در سال |
|
|
|
|
|
سرمایه گذاری |
ارزی (یورو) |
|
|
‐‐‐ |
|
|
|
|
ریالی (میلیون ریال) |
|
|
٦٤٨٠ |
ثابت طرح |
|
|
|
|
|
مجموع (میلیون ریال) |
|
|
٦٤٨٠ |
|
|
|
|
محل پیشنهادی اجرای طرح |
|
استانهای تهران ، اصفهان ، مرکزی و خوزستان |
مقدمه
مطالعات امکانسنجی، مطالعات کارشناسی است که قبل از اجرای طرحهای سرمایهگذاری
اقتصادی انجام میگیرد. در این مطالعات از نگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی
و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیمگیری سرمایهگذاران مورد
استفاده قرار میگیرد.
گزارش حاضر مطالعات امکانسنجی مقدماتی تولید پیچ چوب و پیچ خودکار میباشد که در
قالب متدولوﮊی علمی مطالعات امکانسنجی تهیه گردیده است و مطابق متدولوﮊی فوق ، ابتدا
محصول مورد مطالعه به طور دقیق معرفی شده و سپس بررسیهای لازم روی بازار آن صورت
خواهد گرفت و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و
نرمافزاری مورد نیاز نیز شناسایی شده و در نهایت ظرفیتهای اقتصادی و حجم سرمایهگذاری
مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمایه گذران و علاقه
مندان محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و در جهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی
با دید باز و مسیرشفاف اقدام نمایند. امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای
توسعه صنعتی کشورمان بعمل بیاورد .
١‐ معرفی محصول
١‐١‐ نام و کد محصولات (آیسیک ٣)
محصول مورد گزارش شامل انواع پیچ میباشد که در لوح فشرده وزارت صنایع و معادن تحت کد
آیسیک ٢٨٩٩١١١٢ طبقه بندی شده است .
٢‐١‐ شماره تعرفه گمرکی
واردات انواع پیچ تحت تعرفه های شماره ١٠/١٤/٧٣١٨ با عنوان پیچ خودکار از جنس استنلس
استیل و ٩٠/١٤/٧٣١٨ با عنوان سایر پیچهای خودکار از آهن یا فولاد غیر از جنس استنلس
استیل صورت میگیرد.
٣‐١‐ شرایط واردات محصول
حقوق ورودی هر دو تعرفه به ازای هر کیلوگرم برای تعرفه شماره ١٠/١٤/٧٣١٨ برابر ٣٠ درصد
و برای تعرفه شماره ٩٠/١٤/٧٣١٨ برابر ٤٥ درصد تعیین شده است. واردات انواع پیچ جزﺀ
فهرست کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد برای واردات می باشد. واردکنندگان کالاهای
مشمول مقررات استاندارد اجباری ملزم به رعایت مقررات مربوطه بوده و چنانچه الزامات قانونی را
مراعات ننمایند علاوه بر آنکه خود بعنوان مصرف کننده در جامعه از آن زیان خواهند دید بلکه بر
اساس مواد ٦ ، ٩، ١١ ، ١٢ و ١٤ قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات
صنعتی ایران بشرح زیر تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت:
ماده٦ – مؤسسه می تواند با تصویب شورایعالی استاندارد، اجرای استاندارد کالاها و یا بخشی از
یک استاندارد و یا آئین های کار را که از نظر ایمنی حفظ سلامت عمومی و حصول اطمینان از کیفیت
فرآورده و حمایت از مصرف کننده و یا سایر جهات رفاهی و اقتصادی ضروری باشد با تعیین مهلت
های لازم که از سه ماه کمتر نخواهد بود ، اجباری اعلام نماید.
تبصره ‐کیفیت مواد و کالاهای وارداتی بر حسب ضرورت و اولویت و توجه به مسائل ایمنی
وبهداشتی و اقتصادی باید با استاندارد های ملی جمهوری اسلامی ایران و یا استانداردهای کشور
مبدأ و یا استانداردهای معتبر و مورد قبول مؤسسه منطبق باشد.
اولویت مواد و کالاها را شورایعالی استاندارد تعیین می نماید.
ماده ٩ – هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود ، پس از انقضای مهلت های
مقرر ، تولید ، تمرکز ،توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوط و یا بدون
علامت استاندارد ایران ممنوع و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم ومراتب
تعزیر اعم از احضار ، وعظ ، تذکر ، توبیخ ، تهدید و اخذ تعهد و حبس از یک ماه تا دو سال وجزای
نقدی از یکصدهزار ریال تا پنجاه میلیون ریال به حکم محاکم صالحه محکوم خواهند شد.
تبصره –رعایت کلیه مقررات استانداردهای اجباری در مورد کالاهای وارداتی الزامی خواهد بود.
ماده ١١ – هرکس مشخصات فرآورده های مشمول استاندارد اجباری را پس از تهیه ، تولید یا
ساخت تغییر دهد یا از ظروف و وسایل بسته بندی مخصوص فرآورده های استاندارد شده برای
بسته بندی و عرضه و فروش فرآورده های خارج از استاندارد استفاده کند ، یا به قصد تقلب و یا به
هر کیفیتی در قوطی ، بسته ، جعبه و لفاف محتوی فرآورده های مشمول استاندارد اجباری دخل و
تصرف نماید و یا بجای جنس استاندارد شده جنس دیگری تحت همان عنوان عرضه کند و یا
بفروش برساند و یا به قصد تقلب از برگهای آزمایش و تشخیص مشخصات فرآورده ها و همچنین
پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران در غیر مورد استفاده کند و یا علامت استاندارد ایران را بدون
دریافت پروانه بر روی محصولات خود بکار برد ، به حبس از شش ماه تا دو سال و جزای نقدی از
یک میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد.
ماده ١٢ – هرگاه ارتکاب یکی از جرائم مذکور در این قانون موجب بیماری یا آسیبی گردد مرتکب
حسب نتایج حاصله به مجازاتهای زیر محکوم می گردد:
١‐ د رصورتیکه مدت معالجه زائد بر دو ماه نباشد مجازات مرتکب شش ماه تا دو سال حبس
تعزیری و پانصد هزار تا دو میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.
٢‐ در صورتیکه مدت معالجه زائد بر دو ماه باشد مجازات مرتکب یک تا سه سال حبس تعزیری
ویک میلیون تا دو میلیون ریال جزای نقدی خواهد شد.
٣‐ در صورتیکه موجب نقص عضو شود مجازات مرتکب حسب مورد سه سال تا ده سال حبس
تعزیری و دو میلیون تا پنج میلیون ریال جزای نقدی خواهد شد.
٤‐ در صورتیکه منتهی به مرگ شود مجازات مرتکب سه الی پانزده سال حبس تعزیری و سه
میلیون تا ده میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.
در تمام موارد فوق در صورت شکایت مصرف کننده شرط اقوی بودن سبب از مباشر ، دیه و
خسارت مصرف کننده بر اساس قانون مجازات اسلامی و بر طبق حکم محاکم جبران می گردد.
ماده ١٤ – در صورت تخلف تولید کننده یا فروشنده از مقررات اعلام شده در رابطه با کالاهای
استاندارد شده یا اوزان ومقیاسها و وسائل سنجش، با شکایت مشتری و اثبات موضوع ، خسارت
مشتری حسب مورد تماما ”توسط تولید کننده یا فروشنده با حکم محاکم صالحه پرداخت خواهد
شد.