خلاصه طرح
نام محصول |
|
|
ماشین آلات بسته بندی مواد غذائی |
|
|
|
|
|
|
ظرفیت پیشنهادی طرح (ظرفیت عملی) |
|
175 دستگاه در سال |
|
|
|
|
|
|
|
|
· |
بسته بندی پودری |
|
موارد کاربرد |
|
· |
بسته بندی حبوبات |
|
|
|
· |
بسته بندی قند |
|
|
|
· |
................. |
|
|
|
· انواع فولاد به اشکال میلگرد و ورق |
|
مواد اولیه مصرفی عمده |
· |
تجهیزات جانبی الکتریکی |
|
· |
قطعات الکترونیکی |
|
|
|
|
|
|
· قطعات استاندارد و آمادی مکانیکی |
|
|
|
· |
ابزار الات عمومی |
|
کمبود محصول (پایان برنامه توسعه چهارم) |
|
586 دستگاه در سال |
|
|
|
|
|
|
اشتغال زایی (نفر) |
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
زمین مورد نیاز (مترمربع) |
|
4000 |
|
|
|
|
|
|
|
اداری (مترمربع) |
|
60 |
|
|
|
|
|
|
زیربنا |
تولیدی (مترمربع) |
|
1000 |
|
|
|
|
|
|
انبار (مترمربع) |
|
150 |
|
|
|
|
|
|
|
تاسیسات و سایر |
|
100 |
|
|
|
|
|
|
میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی |
|
40 درصد محصول |
|
|
|
|
|
|
سرمایه گذاری |
ارزی (یورو) |
|
--- |
|
|
|
|
|
ریالی (میلیون ریال) |
|
6672 |
|
ثابت طرح |
|
|
|
|
|
مجموع (میلیون ریال) |
|
6672 |
|
|
|
|
|
|
مقدمه مطالعات امکانسنجی، مطالعات کارشناسی است که قبل از اجرای طرحهای سرمایهگذاری
اقتصادی انجام میگیرد. در این مطالعات از نگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیمگیری سرمایهگذاران مورد استفاده قرار میگیرد.
گزارش حاضر مطالعات امکانسنجی مقدماتی تولید ماشین آلات بسته بندی مواد غذائی میباشد. که در قالب متدولوژی علمی مطالعات امکانسنجی تهیه گردیده است و مطابق متدولوژی فوق ، ابتدا محصول مورد مطالعه به طور دقیق معرفی شده و سپس بررسیهای لازم روی بازار آن صورت خواهد گرفت و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرمافزاری مورد نیاز نیز شناسایی شده و در نهایت ظرفیتهای اقتصادی و حجم سرمایهگذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمایه گذران و علاقه مندان محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و در جهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و مسیر شفاف اقدام نمایند. امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشورمان بعمل بیاورد .
معرفی محصول
-1-1 نام و کد محصولات (آیسیک)
الف – تعریف بسته بندی
در سال 1035 میلادی گفته شده است که فردی ایرانی به نام انصاری خراسانی سفری به مصر نمود و او در آنجا مشاهده کرد که فروشندگان سبزیجات ، چاشنی ها و ... را در کاغذ می پیچند و به فروش می رسانند . این قدیمی ترین سند تاریخی در زمینه بسته بندی مواد غذائی است .
امروزه نقش بسته بندی در موفقیت فروش بر هیچ کس پوشیده نیست و بسته بندی خوب می تواند موجب افزایش تحرک مدیران شده و سود زیادی را نصیب واحد تولید نماید . بسته بندی سبب رساندن پیام کالای بسته بندی شده به مصرف کننده است در عین حال بسته بندی موجب افزایش طول عمر محتوی خود شده و جاذبه های تبلیغاتی را در رابطه با مصرف کننده و بویژه در مقابل کالاهای رقیب بوجود می آورد بطور کلی زمانی بسته بندی را می توان موفق دانست که جاذبه های ذیل را دارا باشد :
جاذبه کلام
جاذبه طراحی
جاذبه حفظ و نگهداری محتوی
جاذبه کمیت و کیفیت مناسب
جاذبه تبلیغات
جاذبه قیمت
ایجاد جاذبه های فوق الذکر در بسته بندی ، مستلزم استفاده از ماشین آلات مختلف می باشد
که در این طرح هدف تولید بخشی از آن ها می باشد .
ب- دستهبندی ماشین آلات مورد استفاده در فرایند بسته بندی
ماشین آلات بسته بندی صنایع غذائی به گروه های مختلف تقسیم بندی می گردند که ذیلا به
آنها اشاره شده است .
ماشین های شرینک پک
ماشین های بسته بندی واکیوم اسکین
ماشین بسته بندی ترموفرمینگ
ماشین بسته بندی دوی پک
ماشین بسته بندی تترا پک
ماشین بسته بندی کارتن
ماشین بسته بندی کیسه پلاستیک
ماشین بسته بندی لفاف های کاغذ
ماشین بسته بندی فویل ها
ماشین بسته بندی استرچ
ماشین بسته بندی فویل آلومینیوم
ماشین های پرکن ( انواع پرکن شیشه ، بطری و ..... )
ماشین بسته بندی حبوبات
ماشین بسته بندی قند
............