خلاصه طرح
البسه چرمی(کاپشن،کت،پالتو،کلاه،کمربند،دستکش) |
|
|
|
|
|
کت وکاپشن(زنانه و مردانه) ٥٠٠٠ عدد در سال |
کلاه(زنانه و مردانه)١٠٠٠ عدد در سال |
|
پالتو(زنانه و مردانه)٥٠٠٠ عدد در سال |
دستگش(زنانه و مردانه)١٠٠٠ دست در سال |
|
کمربند(زنانه و مردانه)٣٠٠٠ عدد در سال |
|
|
|
|
|
|
|
|
به عنوان پوشاک زمستانه مورد استفاده قرار می گیرد |
|
|
|
|
جمع کل میزان تولید البسه چرمی در حال حاضر ٢٤٠٧٣٠ عدد معادل ٧٢٢ تن می باشد |
|
|
|
|
واردات در سال ١٣٨٩ معادل ١٦١١ تن بوده است |
|
|
|
|
میزان مصرف البسه چرمی سالانه کشور معادل ٦.٢٦٥٦تن میباشد. |
|
|
|
|
با توجه به مصرف داخلی ومیزان تولید ،میزان کمبود البسه چرمی تا پایان برنامه پنجم(سال |
|
|
١٣٩٢) معادل٦.٢١٢٧تن میباشد. |
|
|
|
|
|
چرم طبیعی ،نخ،روغن چرخ،دکمه،سوزن،صابون خیاطی،کاغذ الگو،پارچه آستری و زیپ |
|
|
|
|
|
ونایلون |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
چرم طبیعی:٢٦٤٠٠ متر مربع |
|
نایلون:١٥٠٠٠عدد |
|
نخ : ١٨٩٨ عدد دوک |
|
روغن چرخ:١٥٠عدد |
دکمه:٨٨٠٠٠عدد |
سوزن:٣٠٠عدد |
|
صابون خیاطی:١٥٠ عدد |
|
کاغذ الگو:٣٠٠ عدد |
پارچه آستری:٢٥٥٠٠ متر |
|
زیپ:٢٥٠٠ متر مربع |
|
جمعا: |
|
٨٥.١٥٢٨٦میلیون ریال |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
٤٥ نفر |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
٣٠٠٠متر مربع |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
اداری ( ( m2 |
|
|
|
|
|
|
٢٠٠ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تولیدی ( ( m2 |
|
|
|
|
|
|
٧٠٠ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
انبار ( ( m2 |
|
|
|
|
|
|
٤٠٠ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آب( ( m3 |
|
|
|
|
|
|
١٦٠٠ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
برق KW |
|
|
|
|
|
|
٩٠ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
گاز ( ( m3 |
|
|
|
|
|
|
٥٠٠٠٠ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ارزی ( یورو ) |
|
|
|
|
|
|
٠ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ریالی ( میلیون ریال ) |
|
|
|
|
۹۱۷ |
میلیون ریال |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
جمع ( میلیون ریال ) |
|
|
|
|
۹۱۷ |
میلیون ریال |
|
|
|
|
|
|
|
|
در صورت کمبود محصول محل پیشنهادی اجرای طرح |
|
|
|
|
استان آذربایجان شرقی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
۱-معرفی محصول:
از زمانی که بشر زندگی جمعی را شروع کرده همواره در صدد بهرهوری بهتر از محیط پیرامونش ، و چگونگی به حداقل رساندن نیازها و ضعفهایش در ارتباطات محیط بوده .تغییرات آب و هوایی، وی را متوجه کرد که برای مقابله ، پوششی مناسب مورد نیاز داردو از این رو شروع به ساختن لباسهایی کرد که میتوانست اورا دربرابر تغییرات جوی حفظ کند به مرور تزئین و زینتکاری نیز براین پوشش اضافه گردید و به نوعی ، حالت خودنمایی را به خود گرفت تا جایی که هدف اصلی که همان پوشش بودرو به فراموشی سیر کرد .
این امر بدیهی مینماید که نوع پوشش در جوامع مختلف کاملاﹰ مغایر یکدیگرند . چرا که هر کدام بسته به فرهنگ خویش به مسئله پوشاک و لباس با دیدی خاص مینگرند و میتوان دریافت که پوشش و نوع آن در هر جامعهای ربط مستقیمی با فرهنگ آن جامعه دارد، به تدریج که جامعهها از لحاظ اجتماعی روبه پیشرفت نهادند. کماکان پوشاک نیز به نوعی متأثر از این پیشرفتها گردید .
همه تغییراتی که در لباس است و اختلاف بین تن پوش مردم جوامع مختلف گذاشته، جدایی از خصوصیات جغرافیایی ، اقلیمی و عوامل اجتماعی ، اقتصادی ، حرفهای و سنتی ناشی از فرهنگ و جهانبینی آن جامعه نیز هست .
استفاده از چرم از زمان انسان های نخستین رواج داشته است، از زمانی که انسان اولیه برای محافظت از پاهای خود در مقابل سنگ و خار و خاشاک، تکه پوستی سخت به دور آن پیچید و یا زمانی که پی برد می توان آب را در مشک نگه داری کرد، به مرور زمان دانش استفاده از چرم فزونی یافت و قبایل اولیه از چرم برای ساختن چادر، بستر، زیرانداز، زره، افسار و کفش استفاده کردند . اشیای پیدا شده در مصر باستان که متعلق به سه هزار و ٥٠٠ سال قبل است، گواه آن است که چرم با طلا و عاج های قیمتی مزین شده است. در زمان حضرت موسی، مصری ها چرم را برای ساختن دمپایی به کار
می بردند اما به علت کمیابی و گران بودن تنها فرعون ها از آن استفاده می کرده اند. در ایران نیز صنعت چرم و دیگر صنایع وابسته به آن همچون کیف و کفش و لباس به عنوان یکی از قدیمی ترین صنایع کشور به حساب می آیند.
ردیف |
شرح محصول |
کدISIC |
واحد سنجش |
|
|
|
|
۱ |
کاپشن چرمی |
2E+07 |
عدد |
|
|
|
|
۲ |
البسه چرمی بجز کاپشن |
2E+07 |
عدد |
-۱بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی محصول:
پارامترهای مختلفی بر قیمت محصول موثر خواهند بود که برخی از پارامترهای مهم در ذیل شرح داده شده است:
۱- قیمت مواد اولیه مصرفی که یکی از مهمترین هزینه های متغیر تولید می باشد و نقش عمده ای را در تعیین قیمت
تمام شده محصول دارد.
٢- منطقه جغرافیایی احداث واحد به خصوص از لحاظ دسترسی به منابع تامین مواد اولیه و کانونهای مصرف محصول،
هزینه های مربوط را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
٣- نوع تکنولوﮊی مورد استفاده از طریق تاثیر بر سرمایه گذاری ، کیفیت محصول تولیدی و میزان ضایعات و....بر
قیمت فروش محصول موثر خواهد بود.