خلاصه طرح
نام محصول |
|
انواع کایت موتوردار |
ظرفیت پیشنهادی طرح |
|
100 عدد |
مواد اولیه (هزار ریال) |
|
6/000/000 |
اشتغال زایی |
|
23 نفر |
زمین مورد نیاز(مترمربع) |
15/000 |
|
اداری |
150 |
|
سالن تولید |
2000 |
|
انبار مواد اولیه |
500 |
زیر بنا |
انبار محصول |
500 |
|
رخت کن و نماز خانه |
50 |
|
آزمایشگاه ( تست ) |
50 |
سرمایه ثابت (هزار ریال) |
4E+07 |
سرمایه در گردش(هزارریال) |
4E+06 |
مصرف سالانه آب ( متر مکعب) |
1500 |
مصرف سالانه برق( کیلو وات بر ساعت) |
600/000 |
مصرف سالانه سوخت |
گاز( متر مکعب) |
450/000 |
|
بنزین(لیتر) |
18/000 |
محل پیشنهادی برای احداث طرح |
تهران - مشهد – اصفهان – قزوین – |
|
|
شیراز – تبریز و ... |
مقدمه :
تاریخ و تمدن ملتها نشان می دهد ، انسان از بدو پا نهادن بر این کره خاکی بدنبال راه کردهایی برای ورود به
آسمان بوده است ، از این رو با رشد تکامل و علم بشری ، نقشه ها و و دستگاهای متفاوتی بر عرصه ورود به
آسمان ره گشودند. بدلیل اینکه انسانهای متفاوتی در طول تاریخ در سراسر هستی در امر هوانوردی فعالیت
می نمودند طبیعی است که سیلقه های گوناگونی در این امر دخیل باشد. در نتیجه انواع وسایل هوانوردی با
کارکردهای متفاوت و اهداف گوناگون بر طبق سلیقه های متفاوت بشر متولد و تا به امروز تکامل یافته است
.میشود هواپیماهای آکروبات و ورزش چتربازی را حاصل ذهن انسانهای ماجراجو و هواپیماهای اختصاصی
گران قیمت را حاصل نقشه های کاری یا تفریحی انسانهای مرفه دانست.
شاید شما هم مثل ما عاشق زیبایی آسمان بوده و مدام نظاره گر حرکت ابرها و دیگر مخلوقات خداوند در آسمان
باشید. شاید هم علاقهمند باشید با حداقل هزینه همانند یک خلبان به هوانوردی آرامش بخشی بدون مزاحمت
بپردازید و الخصوص همانند من علاقه ویژه ای داشته باشید که در دستگاهی بنشینید که در حین پرواز براحتی
از تماشای مناظر طبیعت ، بدون مزاحمت پنجره های هواپیما بهره ببرید و همچنین در حین پرواز از آب و هوای
پرواز نیز لذت برده و بادهای آسمان صورت شما را نوازش نمایند.
برای این منظور ما کوچکترین هواپیمای جهان یعنی کایت موتوردار را پیشنهاد می کنیم.
در دهه های گذشته مشتاقان پرواز بیشمارند که با دستگاه کایت ( بدون موتور) آشنا شده و به علت سکونت در
شهر های نزدیک کوهستان از این دستگاه به خوبی بهره می بردند
از آنجا که دستگاه کایت (بدون موتور) بدلایل فراون از جمله اینکه نسبت به دیگر وسایل هوانوردی موتوری کم
هزینه و حمل و نقل آن آسان بوده و همچنین جهت نگهداری به آشیانه بزرگ نیاز نداشته و... ،
در گذشته تا به کنون ، در خیل عاشقان پرواز از جایگاه ویژهای برخوردار بوده است .
عهده کثیری علاقه مند به پرواز نیز بودند که به طرق گوناگون از جمله مسافرت به نقاط کوهستانی ، با کایت
(بدون موتور) آشنا گردیدند اما به علت سکونت در شهرهای بزرگ صنعتی و دوری از کوهستان ، قادر به پرواز با
کایت (بدون موتور) نمی گشتند.
از این رو عاشقان پرواز ، در مناطق فاقد کوهستان نیز جهت استفاده از کایت ، راه کارهایی در گذشته به مرحل
اجراء نهادند. از جمله این راه کارها ، قرار دادن موتور میکانیکی و پروانه در این دستگاه ، جهت خنثی نمودن
جاذبه زمین و تولید نیروی بالا برندگی (نیروی برا) به هنگام پرواز می باشد. برای استقرار تراز مناسب دستگاه بر
روی زمین و همچنین از بین بردن اصطحکاک در هنگام برخاستن از زمین نیز ، آنرا به محور و چرخها تجهیز
نمودند.
تحقیقات بعمل آمده در مورد تاریخ رشد وسایل هوانوردی نشان دهنده اینست که مرکز تحققات هوانوردی
ایالات متحده ، ناکا (ناسای سابق) ، در شکلگیری و گسترش این ابتکار فعالیت چشمگیری داشته است.
-1 معرفی محصول
کایت موتوردار به جهت داشتن محور و چرخ ،
باید دارای باند پرواز و فرود باشد که این ویژگی باعث افزایش
هزینه ها و همچنین مانع قدرت مانور این دستگاه می باشد که می توان گفت موثرترین عامل منفی در همگانی
شدن این دستگاه لذت بخش شده است . طبیعی است در نقاط مختلف جهان ، دستگاه کایت موتوردار نیز ، پا به
پای رشد و تکامل وسایل پروازی تکامل یافت .
نام و کد محصول
کد آیسیک محصول 3530 -1122
-1-2 شماره تعرفه گمرکی
کایت موتور دار دارای تعرف گمرکی خاصی نیست ولی کدهای که این محصول که شامل انها می شود :
– 88051000 دستگاهها و ها زمینی برای آموزش پرواز و اجزا وقطعات انها
88022000هواپیما و سایر وسائل نقلیه هوائی بدون بار حداکثر 2 تن
88040000 چتر نجات از جمله چتر نجات قابل هدایت و پاراگلایدرها
-1-3 شرایط واردات
این محصول برای ورود به کشور می بایست از سازمان هواپیمائی کشور- وزارت بازرگانی و وزارت دفاع و
پشتیبانی نیروهای مسلح مجوز اخذ نماید.
بررسی و ارائه استاندارد ملی
با توجه به اینکه استانداردهای محصولات اینچنینی بین المللی بوده و با توجه به عدم تولید این محصول در
کشور لذا اخذ استانداردهای لازم جهت استفاده از این محصولات بر اساس استانداردهای بین المللی انجام
می گردد.
استاندارد EN
چگونه پاراگلایدرها توسط شرکت EN تست میشوند؟
(Introduction )
EN 926- 2 روشهایی را برای طبقه بندی خصوصیات ایمنی پاراگلایدر با توجه به مهارت خلبان شرح می دهد.
Part 2: Requirements and test methods for — Paragliding equipment — Paragliders characteristics classifying flight safety
- طبقه بندی (Classification)
در هر تست پاراگلایدر با توجه به معیارهای دقیق رفتاری به پنج رده A, B, C, D, F طبقهبندی میشود.