فهرست و منابع طرح توجیهی پودر و قرص ماشین لباسشویی
فهرست:
مقدمه ................................................................................................................................................................................................................................
........... ٦
١‐ معرفی محصول ....................................................................................................................................................................................................................
٨
١‐١‐ نام و کد محصولات ( آیسیک٣ ) ................................................................................................................................................................................
٨
١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی .....................................................................................................................................................................................................
٨
١‐٣‐ شرایط واردات محصولات .............................................................................................................................................................................................
٩
١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصولات ....................................................................................................................................................
٩
١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصولات ..................................................................................................
٩
١‐٥‐١‐ مروری بر قیمتهای داخلی ........................................................................................................................................................................
٩
١‐٥‐٢‐ مروری بر قیمت های جهانی ...................................................................................................................................................................
١١
١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصولات ................................................................................................................................................................
١١
١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصولات .....................................................................................................
١١
١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز ....................................................................................................................................................
١٢
١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصولات ....................................................................................................................................
١٣
١‐١٠‐ معرفی شرایط صادرات محصولات ........................................................................................................................................................................
١٤
٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ....................................................................................................................................................................................................
١٥
٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید ازآغاز برنامه اول تا کنون ...................................................................................................................
١٥
٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ..............................................................................................................................................................
١٥
٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحدهای فعال در کشور .................................................................................................................
١٦
٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی واحدهای فعال در کشور .............................................................................................................................
١٧
٢‐١‐٤‐ نگاهی به راندمان تولید ( درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال .........................................................
١٨
٢‐٢‐ بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ...............................................................................................................................................
١٩
٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ...................................................................................................................................................
٢٠
٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصولات طرح از آغاز برنامه اول تا کنون .........................................................................................................................
٢٢
٢‐٤‐ جمع بندی عرضه .......................................................................................................................................................................................................
٢٤
٢‐٥‐ بررسی روند مصرف از آغاز برنامه اول تا کنون .......................................................................................................................................................
٢٥
٢‐٦‐ بررسی روند صادرات محصولات طرح از آغاز برنامه اول تاکنون .........................................................................................................................
٢٧
٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات طی سنوات آتی .................................................................................................................................................
٢٩
٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه پنجم توسعه ..............................................................................................................
٣٠
٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ....................................................................................................................................................
٣٠
٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ..............................................................................................................................................
٣٢
٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................................................................
٣٤
٣‐١‐ بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ..................................................................................................................................................
٣٤
٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ..........................................................................................................................
٣٥
٣‐٣‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول .............................................................................................
٣٦
٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصولات ..................................................................................................................
٣٧
٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد میزان سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز ....................................................................
٣٨
٥‐١‐ زمین ................................................................................................
٥‐٢‐ محوطه سازی................................................................................................
٥‐٣‐ عملیات ساختمانی ................................................................
٥‐٤‐ ماشین آلات و تجهیزات تولیدی................................................................
٥‐٥‐ تاسیسات عمومی ................................................................
٥‐٦‐ وسایل اداری و خدماتی ................................................................
٥‐٧‐ ماشین آلات حمل و نقل ................................................................
٥‐٨‐ هزینه های قبل از بهره برداری ................................................................
٥‐٩‐ هزینه های پیش بینی نشده ................................................................
٥‐١٠‐ برآورد حداقل ظرفیت اسمی اقتصادی طرح (شناسایی و اندازه گیری هزینه و فایده اجرای طرح) ................................
٥‐١٠‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربه سر تولید ................................
٥‐١٠‐٢‐ لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار ................................
٦‐ برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن ................................................................................................
٦‐١‐ معرفی ماده اولیه اصلی و میزان مصرف آن ................................
٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین ماده اولیه ................................................................
٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده ................................................................
٧‐ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح ................................
٧‐١‐ بازارهای فروش محصولات ................................................................
٧‐٢‐ بازار تأمین مواد اولیه ................................................................
٧‐٣‐ احتیاجات و نیازمندی های دیگر طرح ................................
٨‐ بررسی تاثیرات زیست محیطی ................................................................
٩‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال ................................
١٠‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح ................................
١٠‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................
١٠‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................
١٠‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................................................
١٠‐٤‐ برآورد هوای فشرده مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................................................
١٠‐٥‐ برآورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ................................
١٠‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز ................................................................
١٠‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز ................................
١١‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ................................
١١‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی ................................................................................................
١١‐٢‐ حمایت های مالی ................................................................
١٢‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید ................................
١٢‐١‐ بررسی بازار ................................................................................................
١٢‐٢‐ عرضه و تقاضا ................................................................
١٢‐٣‐ هزینه های سرمایه گذاری ................................................................
١٢‐٤‐ ظرفیت اقتصادی ................................................................
١٢‐٥‐ اشتغال ................................................................................................................................
١٢‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات ................................................................
١٢‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح ................................................................................................................................
١٣‐ منابع و ماخذ ................................................................................................................................................................
ضمائم ................................................................................................................................................................................................
منبع:
روزنامه دنیای اقتصاد ٨/٤/٨٧
]٢[ لوح فشرده واحدهای فعال و در مرحله اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ٠١/٠٨/١٣٨٧
]٣[ کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٦‐١٣٧١
]٤[ سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (www.isiri.org)
]٥[ سایت های اینترنتی (www.istgah.com) و (www.Tolypers.com)
]٦[ بانک اطلاعات نشریات کشور(روزنامه سرمایه).
]٧[ بام کویر(نشریه استان کرمان)
]٨[ دفتر معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری
]٩[ سایت مرکز آمار ایران.
]١٠[ استعلام های اخذ شده از شرکت کارا صنعت.
]١١[ سایت شرکت شهرکهای صنعتی استان قم
]١٢[ پژوهشکده توسعه صنایع شیمیائی ایران