فهرست و منابع طرح توجیهی شیرآلات فشار قوی
فهرست:
مقدمه ................................................................................................................................................................................................
........................................... ٧
١ -معرفی محصول ................................................................................................................................................................
.................................................... ٨
١‐١‐ نام و کد محصول (آیسیک ٣) ................................................................................................................................
.................................................٨
١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................................................................................................................
................................٨
١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................................................................................................................
............................٩
١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ................................................................................................
....................................................٩
١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول ................................................................
.................................٩
١‐٥‐١‐ مروری بر قیمت های داخلی ................................................................................................................................
................................... ١٠
١‐٥‐٢ ‐ مروری بر قیمت های جهانی ................................................................................................................................
.................................. ١٠
١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول................................................................................................................................
................................ ١١
١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول ................................................................
.................................... ١٢
١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی محصول در دنیای امروز ................................................................................................
...................................... ١٢
١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................................................................................
................................... ١٢
١‐١٠‐ معرفی شرایط صادرات محصول ................................................................................................................................
....................................... ١٣
٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................................................................................................................................................
.................................... ١٤
٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه اول تاکنون ................................................................
.............................................. ١٤
٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................................................................................................................
................................ ١٤
٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحدهای فعال در کشور ................................................................
................................................. ١٤
٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی محصول طرح در کشور ................................................................................................
............................... ١٥
٢‐١‐٤‐ نگاهی به راندمان تولید (درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ................................
............................... ١٦
٢‐٢‐ بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ................................................................................................
........................................... ١٧
٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................................................................................
................................................... ١٨
٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طرح از آغاز برنامه اول تا کنون ................................................................................................
......................... ٢٠
٢‐٤‐ جمع بندی عرضه ................................................................................................................................................................
.................................. ٢١
٢‐٥‐ بررسی روند مصرف از آغاز برنامه اول تاکنون ................................................................................................
................................................... ٢٢
٢‐٦‐ بررسی روند صادرات محصول طرح از آغاز برنامه اول تا کنون ................................................................................................
....................... ٢٤
٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات طی سنوات آتی ................................................................................................
................................................. ٢٥
٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات طی سنوات آتی ................................................................................................
........................... ٢٦
٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ................................................................................................
.................................................... ٢٦
٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ................................................................................................
............................................. ٢٦
٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................
................................................ ٢٨
٣‐١‐ بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ................................................................................................
............................................. ٢٨
٣‐٢‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول ................................................................
........................ ٢٨
٣‐٣‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ................................................................................................
..................... ٢٩
٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصول ................................................................................................
..................... ٣٠
٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز ................................
.................................... ٣١
٥‐١‐ زمین ................................................................................................
٥‐٢‐ محوطه سازی ................................................................
٥‐٣‐ عملیات ساختمانی ................................................................
٥‐٤‐ ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ................................
٥‐٥‐ تاسیسات عمومی ................................................................
٥‐٦‐ وسایل اداری و خدماتی ................................................................
٥‐٧‐ ماشین آلات حمل و نقل ................................................................
٥‐٨‐ هزینه های قبل از بهره برداری ................................
٥‐٩‐ هزینه های پیش بینی نشده ................................................................
٥‐١٠‐ برآورد حداقل ظرفیت اقتصادی طرح (شناسایی و اندازه گیری هزینه و فایده اجرای طرح) .................................................................
٥‐١٠‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربه سر تولید ................................
٥‐١٠‐٢‐لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار ................................
٦‐ برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن ...................................................................................................................................
٦‐١‐ معرفی قطعات و مواد اولیه اصلی و میزان مصرف آن ها ..................................................................................................................................
٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین مواد اولیه ................................................................
٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده .........................................................................................
٧‐ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح ................................
٧‐١‐ بازارهای فروش محصول ................................................................
٧‐٢‐ بازارهای تأمین مواد اولیه ................................................................
٧‐٣‐ احتیاجات و نیازمندی های دیگر طرح ................................
٨‐ بررسی تاثیرات زیست محیطی ................................................................
٩‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال ................................
١٠‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح ................................
١٠‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................
١٠‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................
١٠‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن .................................................................................................................................
١٠‐٤‐ برآورد هوای فشرده مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ......................................................................................................................................
١٠‐٥‐ برآورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ................................
١٠‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز ................................................................
١٠‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز ................................
١١‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ................................
١١‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی ....................................................................................................................
١١‐٢‐ حمایت های مالی ................................................................
١٢‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید ...................................................................................
١٢‐١‐ بررسی بازار ................................................................
١٢‐٢‐ عرضه و تقاضا ................................................................
١٢‐٣‐ هزینه های سرمایه گذاری ................................................................
١٢‐٤‐ ظرفیت اقتصادی ................................................................
١٢‐٥‐ اشتغال ................................................................................................................................
١٢‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات ................................................................
١٢‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح ................................................................................................................................
١٣‐ منابع و ماخذ ................................................................................................................................................................................................
ضمائم .......................................................................................................................................................................................................................................
منبع:
لوح فشرده واحدهای فعال و در مرحله اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ٣٠/٠٧/١٣٨٧
]٢[کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٦‐١٣٧١
]٣[سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (www.isiri.org)
]٤[ سایت http://material.itan.ir
]٥[سایت www.napavalley.com
]٦[کتاب تئوری طراحی piping ،مهندس علیرضا قندچی، انتشارات ناقوس ١٣٨٦
]٧[سایت http://tahlilerooz.ir
]٨[گزارش توجیهی احداث کارخانه فولاد زاگرس مهران، مهندسین مشاور نگراندیش.
]٩[سایت شرکت شهرکهای صنعتی استان قم.