فصل اول خلاصه گزارش
(جداول در فایل اصلی موجود است)
عنوان طرح |
|
|
|
طرح تولید و بسته بندی سبزی خشک |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
کد آیسیک |
|
|
|
|
15492231 |
|
|
|
|
|
|
|
|
شماره تعرفه گمرکی |
|
|
|
|
7108000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SUQ |
|
|
|
|
|
KG |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
حقوق واردات |
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
استاندارد ملی یا بین المللی |
|
|
|
|
373-443-2902-3908 |
|
|
|
|
|
|
|
|
سرمایه گذاری کل (هزار ریال) |
|
|
|
|
7,355,122 |
|
|
|
|
|
|
|
|
سرمایه ثابت (هزار ریال) |
|
|
|
|
6,470,644 |
|
|
|
|
|
|
|
|
سرمایه در گردش (هزار ریال) |
|
|
|
|
884,477 |
|
|
|
|
|
|
|
|
سرمایه گذاری کل (هزار ریال) |
|
|
|
|
7,355,122 |
|
|
|
|
|
|
|
|
آورده سرمایه گذار (هزار ریال) |
|
|
|
|
1,855,122 |
|
|
|
|
|
|
|
|
تسهیلات (هزار ریال) |
|
|
|
|
5,500,000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
سرمایه ثابت (هزار ریال) |
|
|
|
|
6,470,644 |
|
|
|
|
|
|
|
|
آورده سرمایه گذار (هزار ریال) |
|
|
|
|
970,644 |
|
|
|
|
|
|
|
|
تسهیلات (هزار ریال) |
|
|
|
|
5,500,000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
سرمایه در گردش (هزار ریال) |
|
|
|
|
884,477 |
|
|
|
|
|
|
|
|
آورده سرمایه گذار (هزار ریال) |
|
|
|
|
884,477 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تسهیلات (هزار ریال) |
|
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نقطه سربسری |
|
|
|
|
49.90% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
دوره بازگشت سرمایه |
|
|
|
|
|
شش سال و شش ماه |
|
عنوان طرح |
|
کد آیسیک |
|
شماره تعرفه گمرکی |
|
|
SUQ |
|
حقوق واردات استاندارد ملی یا بین المللی قیمت تولید داخلی محصول قیمت تولید جهانی محصول |
|
استراتژیک بودن محصول |
|
جایگزین محصول کشور عمده تولید کننده محصول |
کشور سازنده ماشین آلات شرایط صادرات |
|
نقطه سربسری دوره بازگشت سرمایه |
|
تهیه کننده تائید کننده صفحه : 7 |
|
|
|
طرح تولید و بسته بندی سبزی خشک |
|
15492231 |
|
7108000 |
|
|
KG |
|
20 |
|
373-443-2902-3908 |
|
هر کیلوگرم از10000 ریال الی25000 ریال |
|
هرکیلوگرم از 2,5 دلار الی3,08 دلار |
|
محصول مورد بررسی جزء کالاهای پر مصرف در دنیای غذایی می باشد اما استراتژیک نیست |
|
مصرف محصول مورد بررسی در صنایع غذایی تقریبا غیر قابل جایگزین است و تنها مصرف تازه محصول می تواند جایگزین گردد |
|
ترکیه - روسیه - ژاپن - استرالیا - اندونزی - ایتالیا - کره - تایلند |
|
آلمان - اتریش - چین - فنلاند - سوئیس |
|
|
هیچ محدودیتی جهت صادرات محصول وجود ندارد |
|
49.90% |
|
شش سال و شش ماه |
فصل دوم معرفی طرح
عنوان |
|
|
توضیحات |
|
|
|
|
طرح |
|
|
تولید و بسته بندی سبزی خشک |
|
|
|
مدت اجرای فاز ساخت ( ماه ) |
|
12 |
|
|
|
|
واحد پول داخلی |
|
|
هزار ریال |
|
|
|
|
واحد پول ارزی |
|
|
دلار |
|
|
|
|
نرخ تسعیر ارز |
|
|
هر دلار 11250 ریال |
|
|
|
|
مالیات |
|
|
4 سال اول 80 درصد معافیت مالیاتی |
|
|
|
تورم |
|
15% |
غذا به عنوان یک اصل ، عامل حیات و بقای تمام موجودات عالم هستی است و بدون آن حیات مفهومی نخواهد یافت یا به عبارتی غذا عامل تولید انرژی و حرکت ، حرکت یعنی زندگی است .
انسان بدلیل دارا بودن قدرت تفکر توانسته در تمامی زمینه های زندگی و تامین نیازش برنامه ریزی نماید و اوقات خود را برای حضور در مسابقه پیشرفت به گونه ای تنظیم نماید تا از امکانات ایجاد نموده حداکثر بهره برداری را به عمل آورد اما سرعت این پیشرفت به گونه ای است که روش های زندگی گذشته به صورت سنتی را به طور کامل متحول نموده بطوری که برگشت به روش های گذشته را غیر ممکن ساخته است .این تغییرات به ویژه در زمینه تولید مواد غذایی چشمگیر بوده است به طوریکه حتی خانم های کدبانو برای طبخ غذا زمان چندانی صرف نمیکنند و تمایل به استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده موجود در بازار دارند . این شیوه مصرف در اماکنی نظیر هتل ها ، رستوران ها ، پادگانها و ... در سطح بسیار وسیع تری مشاهده می شود .
در استان همدان به دلیل امکان کشاورزی و باغداری زمینه مساعدی جهت تولید مواد غذایی بسته بندی شده وجود دارد .
از نکات مثبت محل اجرای طرح کاهش هزینه جمع آوری و حمل و نقل مواد اولیه به کارخانه می باشد ،که شرایط مناسبی جهت رقابت با سایر فعالیت کنندگان در این عرصه فراهم می نماید .
طرح با توجه به امکانات منطقه در سدد است با بهره مندی از مدیران متخصص در مسیر توسعه این صنعت همراه دیگر واحدهای موجود در منطقه و سطح کشور با بهره مندی از امکانات موجود و ایجاد تنوع در عرضه محصولات و با حفظ کیفیت مناسب و مطابق با ذائقه ایرانی اقدام نماید . توسعه این صنعت در منطقه علاوه بر بهبود بازار و اقتصاد استان میتواند در ایجاد اشتغال و به کار گیری نیروی انسانی در رده های مختلف موثر بوده
و منطقه را به عنوان یک قطب اقتصادی در این زمینه مطرح نماید . از مزایای اقتصادی ایجاد طرح می توان به نکات زیر اشاره نمود :
-1 ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی در رده های مختلف
-2 توسعه زنبور داری متناسب با مواد اولیه مورد نیاز و فروش تضمینی محصولات
-3 ساماندهی مراکز توزیع و پخش مواد غذایی
-4 جذب نیروی متخصص و جلو گیری از مهاجرت آنها به سایر استان ها
-5 همکاری با مراکز گردشگری و توریستی
-6 توسعه سیستم حمل و نقل و توزیع در منطقه در پایان برخی موارد مصرف و محل های مصرف ذکر شده اند :
موارد مصرف محصولات در جدول الف- 1 آمده که به مواردی از مصرف آنها اشاره دارد .
جدول الف - 1 مصارف محصولات
محصول
مورد مصرف
سبزی خشک
مصرف خانگی، رستورانها ، پادگانها ، بیمارستانها ، هتل ها،دانشگاهها وادارها...
لازم بذکر است علاوه بر بهره برداری محصول فوق قطعاً تنوع محصولات با توجه به سلیقه مشتریان بیشتر خواهد شد و محصولات دیگری به آنها اضافه می شود.
بسته بندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است .
استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتری از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.
نظریه پردازان بازاریابی ، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند که عبارتند از نقش چنانکه از واژه به کار گرفته شده برای این نقش ها نیز برمی اید . Promotive و نقشProtective نقش نخست به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.
تغییر روش زندگی افراد جامعه و گرایش به زندگی ماشینی از یکسو و اشتغال بانوان در خارج از خانه از دیگر سو موجب پیدایش نیازهای جدیدی گشته است که پیش از این توسط خود خانواده تامین می شد .
استفاده از کالاهای آماده طبخ از جمله این نیازهای نو است .با توجه به وجود سبزی در پخت بسیاری از غذاهای ایرانی تمایل به استفاده از سبزیجات فرآوری و بسته بندی شده نیز در زمره این نیازها قرار می گیرد که با ارضای آن استفاده از سبزیجات تازه یا سبزیجات خشک مورد مصرف در طبخ غذاها نیازی به صرف وقت برای شستشو، آماده سازی یا خشک کردن و نگهداری و ضدعفونی در محل مصرف نخواهد داشت. با توجه به بازار تقاضای گسترده داخلی برای انواع سبزیجات، خصوصا نحوه عرضه آنها درمراکز خرید بزرگ و سوپر مارکتها ، لزوم توجه بیشتر به بسته بندی این مواد به منظور افزایش سهولت دسترسی ( عرضه ) و نگهداری مشخص تر می شود .چراکه بسته بندی بهداشتی سبزیجات خشک موجب کاهش ضایعات و آلودگی های آن خواهد شد.