فهرست و منابع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید چرخ گوشت برقی
فهرست:
مقدمه ................................................................................................
................................
................................................................
................................ .... ٧
١‐معرفی محصول ................................................................................................
................................................................................................
................. ٨
١‐١‐ نام و کد محصول (آیسیک ٣) ................................................................
.......................................................................................................................
٨
١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................
................................
......................................................................................................
٨
١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................
................................
................................................................................................
.. ٩
١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ................................
................................
..........................................................................................
٩
١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول .......................................................................................................
٩
١‐٥‐١‐مروری بر قیمت های داخلی ................................................................
.....................................................................................................................
٩
١‐٥‐٢‐ مروری برقیمت های جهانی ................................................................
..................................................................................................................
١٠
١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول................................
................................
......................................................................................................
١٠
١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول ...........................................................................................................
١١
١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز ................................
................................
......................................................................................
١١
١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................
.........................................................................................................
١١
١‐١٠‐ شرایط صادرات محصول ................................................................
................................
..........................................................................................
١٢
٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................................................
................................
..................................................................................................
١٣
٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید در ٥ سال گذشته ................................
................................................................................................
١٣
٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................................................
.............................................................................................................
١٣
٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحد های تولید در کشور ................................
..............................................................................................
١٤
٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی واحد های فعال در کشور ................................
...........................................................................................................
١٤
٢‐١‐٤‐ بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ................................
..............................................................................................................
١٥
٢‐١‐٥‐ نگاهی به راندمان تولید (درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ...............................................................................
١٦
٢‐١‐٦‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول .........................................................................................
١٦
٢‐٢‐بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ................................
..................................................................................................................
١٧
٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................
................................
................................................................................................
. ١٧
٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طی ٥ سال گذشته ................................
...................................................................................................................
١٩
٢‐٤‐ جمع بندی عرضه ................................................................
................................
........................................................................................................
٢٠
٢‐٥‐ بررسی روند مصرف در ٥ سال گذشته ................................
................................
....................................................................................................
٢٠
٢‐٦‐ بررسی روند صادرات طی ٥ سال گذشته ................................
................................
................................................................................................
. ٢١
٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات طی ٥ سال آینده ................................
................................
............................................................................................
٢٢
٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ................................
................................
................................................................................................
.. ٢٣
٢-٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ................................
................................
............................................................................................
٢٣
٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................................................................
٢٥
٣‐١‐ نگاهی به روش تولید ................................................................
................................
...................................................................................................
٢٥
٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ................................
...........................................................................................
٢٦
٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصول
................................................................................................................
٢٧
٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد میزان سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز .....................................................................
٢٨
٥‐١‐ زمین ................................................................................................
................................
..............................................................................................
٢٩
٥‐٢‐ محوطه سازی ................................................................................................
...............................................................................................................
٣٠
٥‐٣‐ عملیات ساختمانی ................................................................
................................................................
....................................................................... ٣٠
٥‐٤‐ ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ................................................................
................................................................
............................................... ٣١
٥‐٥‐ تاسیسات عمومی ................................................................
................................................................
......................................................................... ٣٢
٥‐٦‐ وسایل اداری و خدماتی ................................................................
................................................................
............................................................... ٣٢
٥‐٧‐ ماشین آلات حمل و نقل ................................................................
................................................................
............................................................ ٣٣
٥‐٨‐ هزینه های قبل از بهره برداری ................................................................
................................................................
.................................................. ٣٣
٥‐٩‐ هزینه های پیش بینی نشده ................................................................
................................................................
...................................................... ٣٣
٥‐١٠‐ برآورد حداقل ظرفیت اسمی اقتصادی طرح ................................
................................................................
........................................................ ٣٣
٥‐١٠‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربسر ................................................................
................................................................
................................................... ٣٤
٥‐١٠‐٢‐لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار ................................
................................................................
................................................................. ٣٤
٦‐برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن ................................................................
................................................................... ٣٦
٦‐١‐ معرفی قطعات و مواد اولیه اصلی و میزان مصرف آن ها ................................................................
........................................................................ ٣٦
٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین مواد اولیه ................................................................
................................................................
.................................................... ٣٧
٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده ................................
............................................................... ٣٧
٧‐پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح ................................
................................................................
............................................................... ٣٨
٧‐١‐ بازارهای فروش محصولات ................................................................
................................................................
......................................................... ٣٨
٧‐٢‐ بازار تأمین مواد اولیه ................................................................
................................................................
................................................................... ٣٨
٧‐٣‐ احتیاجات و نیازمندی های دیگر طرح ................................
................................................................
..................................................................... ٣٨
٧‐٤‐ استانهای نیازمند به اجرای طرح ................................................................
................................................................
............................................... ٣٩
٨‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال ................................
................................................................
........................................................... ٤١
٩‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح ................................
................................................................
.................................................. ٤٢
٩‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................
................................................................
............................................................... ٤٢
٩‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................
................................................................
................................................................ ٤٢
٩‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن
................................................................
.......................................................................... ٤٣
٩‐٤‐برآورد هوای فشرده مورد نیازو چگونگی تامین آن ................................
................................................................
.................................................. ٤٣
٩‐٥‐ برآورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی................................
................................................................
.................................................................... ٤٤
٩‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز................................................................
................................................................
.............................................................. ٤٤
٩‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز ................................................................
................................
............................................................................. ٤٤
١٠ ‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ................................
................................................................
............................................................ ٤٥
١٠‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی ................................................................
.......................................................... ٤٥
١٠‐٢‐ حمایت های مالی ................................................................
................................................................
...................................................................... ٤٥
١١‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید ................................
...................................................... ٤٦
١١‐١‐بررسی بازار محصول ................................................................
................................................................
.................................................................. ٤٦
١١‐٢‐عرضه و تقاضا ................................................................................................
................................................................
.............................................. ٤٦
١١‐٣‐هزینه های سرمایه گذاری ................................................................
................................................................
........................................................ ٤٦
١١‐٤‐ظرفیت اقتصادی ................................................................
................................................................
........................................................................ ٤٦
١١‐٥‐ اشتغال ................................................................................................
................................................................
........................................................ ٤٦
١١‐٦‐تولید جهت مصرف داخلی/تولید جهت صادرات ................................
................................................................
................................................... ٤٧
١١‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح ................................................................
................................................................
...................................................... ٤٧١٢‐منابع و ماخذ ................................................................................................................................
منبع:
١‐ کتاب صادرات و واردات ایران،سال١٣٨٦‐ ١٣٨٣
٢‐سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ( (www.isiri.org
٣‐لوح فشرده واحدهای فعال و در دست اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ١/٣/١٣٨٧ ٤‐ کتاب دایرکتوری مقدم سال ١٣٨٦
٥‐سایت های اینترنتی www.ketabe,marja.comو www.istgah.com
٦‐سایت سازمان شهرک های صنعتی استانها ٧‐سایت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران