فهرست و منابع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید فیوز برق خانگی
فهرست:
مقدمه ................................................................................................
................................
................................................................
.......................................... ٧
١‐ معرفی محصول ................................................................................................
................................................................................................
................... ٨
١‐١‐ نام و کد محصول ( آیسیک٣ ) ................................................................
...............................................................................................................
٨
١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................
................................
...............................................................................................
٨
١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................
................................
...........................................................................................
٨
١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ................................
...................................................................................................................
٩
١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت داخلی و جهانی محصول ...........................................................................................................
٩
١‐٥‐١‐ مروری بر قیمت های داخلی محصول ................................
.....................................................................................................................
٩
١‐٥‐٢‐ مروری بر قیمت های جهانی محصول ................................
.....................................................................................................................
٩
١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول ................................
................................
................................................................................................
١٠
١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول ....................................................................................................
١٠
١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز................................
................................................................................................................
١٠
١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................
...................................................................................................
١٠
١‐١٠‐ شرایط صادرات محصول ................................................................
...................................................................................................................
١١
٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................................................
................................
....................................................................................................
١٢
٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید طی پنج سال گذشته ................................
....................................................................................
١٢
٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................
................................
................................................................................................
١٢
٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت اسمی نصب شده واحدهای فعال در کشور .....................................................................................................
١٢
٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی واحدهای فعال در کشور ................................
.............................................................................................
١٣
٢‐١-٥‐ نگاهی به راندمان تولید (درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ..............................................................
١٤
٢‐١-٦‐ نام کشورها، شرکت های سازنده ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در تولید محصول ......................................................
١٥
٢‐٢‐بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ................................
...........................................................................................................
١٥
٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................
...................................................................................................................
١٦
٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طی پنج سال گذشته ................................
.........................................................................................................
١٧
٢‐٤‐ جمع بندی عرضه ................................................................
................................
.................................................................................................
١٨
٢‐٥‐ بررسی روند مصرف طی پنج سال گذشته ................................
................................
.........................................................................................
١٩
٢‐٦‐ بررسی روند صادرات طی پنج سال گذشته ................................
................................
.......................................................................................
٢٠
٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات در آینده ................................
................................
..............................................................................................
٢١
٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات طی سال های آتی ................................
.........................................................................................
٢١
٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ................................
................................
....................................................................................
٢١
٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ................................
.............................................................................................................
٢٢
٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................................................................
٢٣
٣‐١‐ نگاهی به روش تولید فیوز مینیاتوری ................................
................................
................................................................................................
٢٣
٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ................................
.....................................................................................
٢٣
٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم درتولید محصول ................................
.......................................................................................
٢٤
٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز ................................
................................ ..... ٢٥
٥‐١‐ زمین ................................................................................................
................................
................................................................
........................ ٢٦
٥‐٢‐ محوطه سازی ................................................................................................
.........................................................................................................
٢٧
٥‐٣‐ عملیات ساختمانی ................................................................
................................
.................................................................................................
٢٧
٥‐٤‐ ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ................................................................
.........................................................................................................
٢٨
٥‐٥‐ تاسیسات عمومی ................................................................
................................
...................................................................................................
٢٩
٥‐٦‐ وسایل اداری و خدماتی ................................................................
................................
.........................................................................................
٢٩
٥‐٧‐ ماشین آلات حمل و نقل درون / برون کارگاهی ................................
..............................................................................................................
٣٠
٥‐٨‐ هزینه های قبل از بهره برداری ................................................................
............................................................................................................
٣٠
٥‐٩‐ هزینه های پیش بینی نشده ................................................................
................................................................................................................
٣٠
٥‐١٠‐ برآورد حداقل ظرفیت اقتصادی طرح ................................
................................
..............................................................................................
٣٠
٥‐١٠‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربسر تولید ................................
................................
...........................................................................................
٣١
٥‐١٠‐٢‐ لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار ................................
..................................................................................................................
٣١
٦‐ برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن ................................
.....................................................................................................
٣٣
٦‐١‐ معرفی قطعات و اجزای اولیه اصلی و میزان مصرف آن ها................................
..............................................................................................
٣٣
٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین مواد اولیه ................................................................
..............................................................................................................
٣٤
٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده .........................................................................................
٣٤
٧‐پیشنهاد منطقه مناسب جهت اجرای طرح ................................
................................
.................................................................................................
٣٥
٧‐١‐ بازارهای فروش محصول ................................................................
................................
.......................................................................................
٣٥
٧‐٢‐ بازارهای تأمین مواد اولیه ................................................................
................................
.....................................................................................
٣٥
٧‐٣‐ بررسی استانها از نظر دارا بودن واحد های فعال و در مرحله اجرا ..................................................................................................................
٣٥
٧‐٤‐ احتیاجات و نیازمندی های دیگر طرح ................................
................................
.............................................................................................
٣٧
٨‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال ................................
................................
.............................................................................................
٣٨
٩‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح ................................
................................................................................................................
٣٩
٩‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................
................................
.........................................................................................
٣٩
٩‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................
................................
..........................................................................................
٣٩
٩‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................
....................................................................................................
٤٠
٩‐٤‐ برآورد هوای فشرده مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................
.........................................................................................................
٤٠
٩‐٥‐ برآورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ................................
................................
..............................................................................................
٤١
٩‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز ................................................................
................................
........................................................................................
٤١
٩‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز ................................
................................
.......................................................................................................
٤١
١٠‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ................................
................................
...............................................................................................
٤٢
١٠‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی ................................
....................................................................................
٤٢
١٠‐٢‐ حمایت های مالی ................................................................
................................
................................................................................................
٤٢
١١‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید ...................................................................................
٤٣
١١‐١‐ بررسی بازار ................................................................................................
...........................................................................................................
٤٣
١١‐٢‐ عرضه و تقاضا ................................................................................................
١١‐٣‐ هزینه های سرمایه گذاری ................................................................................................
١١‐٤‐ ظرفیت اقتصادی ................................................................................................................................
١١‐٥‐ اشتغال ................................................................................................................................................................
١١‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات ................................................................................................
١١‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح ................................................................................................................................................................
١٢‐ منابع و ماخذ ..................................................................................................................................................................................................................
) کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٢‐ ١٣٨٦
٢) سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (www.isiri.org)
٣) لوح فشرده واحدهای فعال و در مرحله اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ١/٣/١٣٨٧ ٤) کتاب دایرکتوری مقدم سال ١٣٨٦ ٥) سایت اینترنتی سازمان صنایع کوچک
٦) سایت اینترنتی سازمان شهرکهای صنعتی استانها
٧) سایت های اینترنتی
www.ketabemarja.com
www.istgah.com
www.niazerooz.com
www.nextag.com