طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید ماشین لباسشویی

تعداد صفحات: 49 فرمت فایل: word کد فایل: 4358
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع برق و الکترونیک
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید ماشین لباسشویی

    خلاصه مطالعات امکان سنجی طرح

     

      نام محصول : ماشین لباسشویی
           
      ظرفیت پیشنهادی طرح : ٨٥٠٠ دستگاه درسال معادل ٨٥ تن
           
      موارد کاربرد : شستشوی البسه
           
      عمده مواد اولیه مصرفی : پروپیلن و ABS
     
         
      اشتغال زایی( نفر) : ١٨
           
      زمین مورد نیاز(مترمربع) : ٢٠٠٠
           
    واردات این محصول در سال ١٣٨٦ معادل ٤٧٦ هزاردستگاه بوده و طبق پیش بینی انجام شده این میزان در سال ١٣٩١ به ٦٠٩ هزاردستگاه افزایش می یابد لذا اجرای این طرح به جهت کاهش واردات که ٣٥ درصد از تقاضا در آینده را شامل می شود توجیه پذیر می باشد.      
      اداری ٢٠٠  
           
    مساحت ساختمانها تولیدی و انبار ٥٤٠  
    (متر مربع) :      
    سایر ٧٥  
           
      جمع ٨١٥  
           
    میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی(تن) : ٩ هزار عدد  
           
      آب ( LIT/H) ٢٢٥  
    میزان مصرف انرﮊی :      
    برق (KW) ٣٨  
           
      گاز /H)٣(M ٣.٦  
           
      ارزی ‐‐‐‐  
           
    سرمایهگذاری ثابت طرح : ریالی (میلیون ریال) ٦٠٠٠  
         
      جمع کل ٦٠٠٠  
      (میلیون ریال)  
         
           
    استانهای پیشنهادی محل اجرای طرح با لحاظ خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمانشاه، همدان،  
    نمودن اولویت سرمایهگذاری : یزد، کهگلویه و بویراحمد، فارس وکردستان  

     

    مقدمه

     

    در مطالعات امکان سنجی از دیدگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت اجرا یا عدم اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از کالاهایی است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران جهت بروزرسانی و بررسیهای بیشتر از تیرماه ١٣٨٧ به این مهندسین مشاور واگذار شده است لذا این مهندسین مشاور با توجه به اطلاعات اولیه و ویژگیهای کالا که از سوی آن سازمان به عنوان محدوده کار تعریف شده به تهیه امکانسنجی مقدماتی طرحهای مذکور پرداخته است. این مهندسین مشاور جهت استانداردسازی مبانی که بایستی در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد همچون میزان سرمایهگذاری لازم، برآورد هزینههای تاسیسات و ماشینآلات و چگونگی انجام سایر مطالعات اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل نمود که مطالعه این دستورالعمل میتواند سرمایه گذار محترم را در چگونگی محاسبات مالی و بررسیهای فنی این مطالعات راهنمایی نماید.

    در این مطالعات ابتدا محصول مورد مطالعه معرفی شده و سپس بررسی های لازم در خصوص بازار آن بعمل آمده و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز بررسی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد شده تا با استفاده از آن سرمایهگذران بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و درجهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دیدگاه باز و مسیرشفاف در حد مطالعات امکان سنجی مقدماتی اقدام نمایند.

     

    خاطر نشان مینماید که در خصوص گزارش حاضر که مطالعات امکان سنجی مقدماتی مونتاﮊ ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک میباشد باید به این نکته توجه لازم را مبذول داشت که با توجه به اینکه به طور کلی در زمینه تولید لوازم و تجهیزات الکتریکی از جمله محصول این طرح فاصله نسبتا زیادی بین کشورمان با کشورهای صاحب تکنولوﮊی در این زمینه وجود دارد لذا استقبال عمومی بیشتر به سمت استفاده از لوازم الکتریکی وارداتی با نشانهای تجاری معتبر خارجی میباشد. لذا ورود به بازار فروش آن به سادگی امکانپذیر نیست. با توجه به این توضیحات به سرمایه گذاران محترم توصیه میشود در ابتدای راه اندازی این واحد صنعتی با ایجاد تعامل و عقد قرارداد با شرکتهای معتبر در زمینه تولید ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک نسبت به مونتاﮊ داخلی آن با نشان تجاری آن شرکت اقدام نموده و در آینده پس از دستیابی به تکنولوﮊی لازم درصدد تولید آن برآیند. از دیگر نکات قابل توجه این است که هر واحد تولیدی جهت رقابت و بقا در بازار مصرف میبایستی در طرحهای توسعه به تولید طیف وسیعی از محصولات هم خانواده توجه ویژهای داشته باشد. در طرح حاضر نیز لازم است سرمایه گذاران محترم نسبت به تولید محصولات متنوع همخانواده نظیر انواع ماشین لباسشویی از قبیل ماشین های لباسشویی تمام اتوماتیک و بخارشوی را داشته باشند تا با توجه به حضور صاحبان بزرگ این صنعت در کشور امکان حیات و رقابت در بازار را داشته باشند و سپس در جهت سرمایهگذاری در این بخش اقدام نماید با این حال به دلیل آنکه عنوان این طرح مطالعات امکانسنجی مقدماتی تولید ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک میباشد لذا این مهندسین مشاور در این گزارش به بررسی مطالعات بازار و امکانات مورد نیاز جهت تاسیس واحد تولید منحصرا این کالا اقدام نموده است. امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشورمان بعمل بیاورد.

     

    ‐ معرفی محصول

     

    با توجه به مشخصات فنی ارائه شده محصول از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، طرح حاضر مربوط به ماشین لباسشویی می باشد. البته لازم به ذکر است که تولید تنها این مدل از محصول به تنهایی مقرون به صرفه نخواهد بود و معمولا واحدهای تولیدی با توجه به امکانات در حال تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی می باشند تا از این طریق بتوانند هزینه ها را کاهش داده و سهم خود را از بازار افزایش دهند. مشخصات فنی محصول مورد مطالعه در این طرح به شرح جدول ١ ادامه ارائه شده است.

     

     

     
    (جداول در فایل اصلی موجود است)
     

     

    جدول٢‐ اوزان مختلف محصول مورد بررسی

     

    ظرفیت لباس خشک وزن محصول
    (کیلوگرم) (کیلوگرم)
    ٢.٥ ١٠
    ٢.٦ ١٣
    ٨.٧ ٤.١٤
  • فهرست و منابع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید ماشین لباسشویی

    فهرست:

    مقدمه ................................................................................................

    ................................

    ................................................................

     

    ١‐ معرفی محصول ................................................................................................

     

    ................................................................................................

     

    ١‐١‐ نام و کد محصول (آیسیک ٣) ................................................................

     

    ................................................................................................................

     

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................

    ................................

    ...............................................................................................

     

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................

    ................................

    ...........................................................................................

     

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ................................

     

    ...................................................................................................................

     

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول ................................................................................................

     

    ١‐٥‐١‐مروری بر قیمت های داخلی ................................

    ................................

    .....................................................................................................

     

    ١‐٥‐٢ ‐ مروری برقیمت های جهانی ................................

    ................................

    ...................................................................................................

     

    ١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول ................................

    ................................

    ................................................................................................

     

    ١‐٧‐بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول ......................................................................................................

     

    ١‐٨ ‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز................................

     

    ...............................................................................................................

     

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................

    ...................................................................................................

     

    ١‐١٠‐ شرایط صادرات محصول ................................................................

     

    ....................................................................................................................

     

    ٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................................................

    ................................

    ....................................................................................................

     

    ٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید در ٥ سال گذشته ................................

    ..........................................................................................

     

    ٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................

    ................................

    ................................................................................................

     

    ٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحد های تولید محصول در کشور ...............................................................................................

     

    ٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی واحد های فعال در کشور ................................

    ............................................................................................

     

    ٢‐١‐٤‐ بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ................................

    ................................................................................................

     

    ٢‐١‐٥‐ نگاهی به راندمان تولید (درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ...............................................................

     

    ٢‐١‐٦‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول .........................................................................

     

    ٢‐٢‐بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ................................

     

    ............................................................................................................

     

    ٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................

     

    ...................................................................................................................

     

    ٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طی ٥ سال گذشته ................................

     

    .............................................................................................................

     

    ٢‐٤‐ جمع بندی عرضه ................................................................

    ................................

    ..................................................................................................

     

    ٢‐٥‐ بررسی روند مصرف در ٥ سال گذشته ................................

    ................................

    ..............................................................................................

     

    ٢‐٦‐ بررسی روند صادرات طی ٥ سال گذشته ................................

    ................................

    ...........................................................................................

     

    ٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات طی ٥ سال آینده ................................

     

    ..............................................................................................................

     

    ٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات طی٥ سال آینده ................................

    ............................................................................................

     

    ٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ................................

     

    ....................................................................................................................

     

    ٢‐٧‐٢‐ برآورد تقاضای کل ................................................................

     

    .....................................................................................................................

     

    ٢-٧‐٣‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ................................

     

    Error! Bookmark not defined......................................

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................................................................

     

    ٣‐١‐ نگاهی به روش تولید ................................................................

    ................................

    .............................................................................................

     

    ٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان

    .....................................................................................................................

     

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصول

    .....................................................................................................................

    ٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد میزان سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز ................................

    ٥‐١‐ زمین ................................................................................................

     

    ٥‐٢‐ محوطه سازی ................................................................

    ................................

    ٥‐٣‐ عملیات ساختمانی ................................................................

    ................................

    ٥‐٤‐ ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ................................

    ................................................................

    ٥‐٥‐ تاسیسات عمومی ................................................................

    ................................................................

    ٥‐٦‐ وسایل اداری و خدماتی ................................................................

    ................................................................

    ٥‐٧‐ ماشین آلات حمل و نقل ................................................................

    ................................................................

    ٥‐٨‐ هزینه های قبل از بهره برداری ................................................................

    ................................................................

    ٥‐٩‐ هزینه های پیش بینی نشده ................................................................

    ................................................................................................

    ٥‐١٠‐ برآورد حداقل ظرفیت اسمی اقتصادی طرح ................................

    ..................................................................................................................

    ٥‐١٠‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربسر ................................

    ......................................................................................................................................

    ٥‐١٠‐٢‐لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار ................................

    ...................................................................................................................

    ٦‐برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن ......................................................................................................................................

    ٦‐١‐ معرفی قطعات و مواد اولیه اصلی و میزان مصرف آن ها ..................................................................................................................................

    ٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین مواد اولیه ................................................................

    ..............................................................................................................

    ٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در      .........................................................................................گذشتهوآینده

    ٧‐پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح ................................

    ....................................................................................................................................

    ٧‐١‐ بازارهای فروش محصولات ................................................................

    ...................................................................................................................

    ٧‐٢‐ بازار تأمین مواد اولیه ................................................................

    .............................................................................................................................

    ٧‐٣‐ احتیاجات و نیازمندی های دیگر طرح ................................

    ...............................................................................................................................

    ٧‐٤‐ استانهای نیازمند به اجرای طرح ................................

    .........................................................................................................................................

    ٨‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال ................................

    ............................................................................................................................

    ٩‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح ................................

    ................................................................................................................

    ٩‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................

    .........................................................................................................................

    ٩‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................

    ..........................................................................................................................

    ٩‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ....................................................................................................................................

    ٩‐٤‐برآورد هوای فشرده مورد نیازو چگونگی تامین آن ................................

    ............................................................................................................

    ٩‐٥‐ برآورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ................................

    ..............................................................................................................................

    ٩‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز ................................................................

    ........................................................................................................................

    ٩‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز ................................

    .......................................................................................................................................

    ١٠ ‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ................................

    ..............................................................................................................................

    ١٠‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی ....................................................................................................................

    ١٠‐٢‐ حمایت های مالی ................................................................

    ................................................................................................................................

    ١١‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث      ...................................................................................واحدهایجدید

    ١١‐١‐بررسی بازار محصول ................................................................

    ............................................................................................................................

    ١١‐٣‐هزینه های سرمایه گذاری ................................................................................................

    .................................................................................. ٤٧

    ١١‐٤‐ظرفیت اقتصادی ................................................................................................................................

    ................................................................  .. ٤٧

    ١١‐٥‐ اشتغال ................................................................................................................................................................

    .................................................. ٤٧

    ١١‐٦‐تولید جهت مصرف داخلی/تولید جهت صادرات ................................................................................................

    ............................................. ٤٨

    ١١‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح ................................................................................................................................................................

    ................ ٤٨

    ١٢‐منابع و ماخذ....................................................................................................................................................................................................................

    ٤٩

     

    منبع:

     

     

    ١‐ کتاب صادرات و واردات ایران،سال١٣٨٦‐ ١٣٨٣

     

    ٢‐سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ( (www.isiri.org

     

    ٣‐لوح فشرده واحدهای فعال و در دست اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ١/٣/١٣٨٧ ٤‐ کتاب دایرکتوری مقدم سال ١٣٨٦

     

    ٥‐سایت های اینترنتی www.ketabe,marja.comو www.istgah.com وwww.nextag.com

     

    ٦‐سایت سازمان شهرک های صنعتی استانها ٧‐سایت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران

نمونه فایل آماده برای برآورد سرمایه لازم احداث کارخانه طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید ماشین لباسشویی, ارائه طرح کارآفرینی با موضوع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید ماشین لباسشویی, پروژه کارآفرینی درباره طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید ماشین لباسشویی, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید ماشین لباسشویی, جدول هزینه راه اندازی مرتبط با طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید ماشین لباسشویی, Business plan با موضوع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید ماشین لباسشویی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت